Mozilla е добре познато име в индустрията и компания винаги е инвестирала в разработка на технологии с отворен код. Популярният браузър е една от най-предпочитаните алтернативи на Google Chrome. Разработчиците на Mozilla Firefox активно интегрират нови функционалности, с които да подобряват и улесняват потребителите.
Основен приоритет за Mozilla са опциите за сигурност, блокирането на реклами и тракери, както и разширяване на колекцията от плъгини за уеб браузъра. Конкуренцията в тази пазарна ниша е доста сериозна и това се отразява на възможностите за бизнес развитие на Mozilla Firerox.
Официалните данни на компанията разкриват, че приблизително 244 млн. потребители работят с браузъра в края на 2018г. В същото време активната месечна база на Firefox се свива до 198 милиона през второто тримесечие на настоящата година. Този спад очертава няколко тенденции свързани с дейността на Mozilla.
Съществена причина за намаляващият дял на Firefox е свързана с това, че конкурентните браузъри са интегрална част от големите екосистеми. Google Chrome е предварително инсталиран на всяко устройство с Android. В същото време компютрите с Windows 10 имат достъп до Microsoft Edge.
Моzilla не разполагат с необходимите ресурси да конкурират Google и Microsoft, което в голяма степен е обяснение за намаляващия им пазарен дял. Загубата на 50 млн. потребителите за почти три години е тревожна, но не и ключова за бизнес развитието на Mozilla.
Любопитна подробност е, че Microsoft Edge използва същите уеб технологии, с които е създаден Google Chrome. Този детайл допълнително влияе на възможностите на компанията да разширява своя пазарен дял.
В заключение ще отбележим, че Mozilla имат собствена лоялна база от фенове, на които разчитат, за да бъдат влиятелно име в сегмента на браузърите.
Oще от Digital: 9 полезни клавишни комбинации в Mozilla Firefox, които е добре да знаете
Discussion about this post