Смартфоните от Lumia серията на Nokia имат основно значение за позициите на компанията в пазара на смартфони, но тя продължава да отчита високи продажби и на своите бюджетни модели. Концепцията да бъдат свързани към интернет предимно потребителите от развиващите се страни с евтини модели, които предлагат невероятно дълъг живот на батерията засега се оказа доста успешна. Именно съчетанието между тях е ключовият момент от стратегията на Nokia след като реши да се обвърже с платформата Windows 8 OS.
По този начин компанията достига до максимално широк кръг от потребители по цял свят, търсещи устройства от всички ценови категории. В свое изявление за медиите директорът на Platform and Technology R&D дивизията на Nokia за китайския пазар, Юн Уонг направи интересно изказване свързано с начина, по който тя генерира приходите си в сектора. Всъщност той сподели, че моделът Nokia 105, чиято пазарна цена е едва 15 евро носи идентични приходи за бранда с тези на смартфоните Lumia.
Причината за това е, че ниската цена гарантира много по-голям брой потребители, които могат да си позволят подобен модел и респективно повече продажби. Така Nokia произвежда и доставя на пазара огромен брой бюджетни устройства, което компенсира факта, че компанията печели малка сума от всеки един от тях. Досега тя е продала над 200 млн. мобилни телефона от най-евтината си 1100 серия в глобален мащаб, което показва по най-добър начин колко важни са те за стратегията и.
Discussion about this post