Водещите технологични компании отделят стотици милиони долари, за да рекламират своите продукти и услуги в интернет. Приходите от маркетинг са ключови за бизнеса за много брандове, като Google и Facebook вероятно са най-добрите примери в това отношение. Представителите на организацията Advetising Bureau проведоха любопитно изследване свързано с начина, по който потребителите използват интернет в глобален мащаб, съобщава BusinessInsider.
Данните в него показват, че 36% от посещенията в глобалната мрежа всъщност са дело на ботове и други инфектирани с вируси машини. От своя страна това е проблем, който коства много пари на компаниите, които плащат за да виждате техните реклами в уеб пространството. По този начин ботнетите генерират огромна печалба от създаването на тези фалшиви посещения, а маркетинговите послания на компаниите дори не достигат до реални потребители.
Въпреки огромните им възможности и финансови ресурси големите компании продължават да търсят най-ефективния начин да се справят с този проблем. Някои от пазарните наблюдатели дори са на мнение, че в следващите десет години ботнетите ще генерират приходи от 80% от всички реклами в интернет. Ще е интересно да видим колко време ще отнеме на технологичните гиганти, за да разработят алгоритъм, който да различава машините от реалните хора.
Discussion about this post