Вчера Microsoft официално направиха най-голямата сделка в историята си, купувайки LinkedIn за $26.2 милиарда. Това е първото купуване на компания под ръководството на Главния изпълнителен директор Сатя Надела и резултатът от него или ще затвърди или ще сложи край на лидерската му позиция. Много хора обаче все още се чудят: защо Microsoft имат нужда от LinkedIn?
Според TheVerge, LinkedIn ще позволи на Microsoft да запълнят празнината, която съществува в „социалното им портфолио”. Microsoft имат голям опит в бизнес софтуера, но досега разчитаха на външни социални мрежи да ги свързват с нови потенциални клиенти. Като част от компанията, LinkedIn ще направи тази връзка още по-бърза и осезаема. Още в самото начало ще им даде достъп до изградена база от 433 милиона потребители.
Още от Digital: 8-годишен разработчик изуми шефа на Microsoft със своите способности
Нещо повече: Microsoft предвиждат LinkedIn да се превърне в официален „документ за самоличност” на хората, които използват продуктите и услугите им. Според TheVerge, компанията няма да има проблем с това да затвърди позицията на LinkedIn като „социална мрежа за бизнес”, защото тя вече е приета за такава. Предизвикателство обаче може да се окаже това потребителите на LinkedIn да бъдат накарани да предпочетат инструментите за продуктивност на Microsoft пред тези на Google, например.
Discussion about this post