Apple са доста консервативни по отношение на софтуерните технологии, което е причината за затворения характер на iOS. Собствениците на iPhone не разполагат с такава свобода, както Android. В замяна на това, обаче получават интуитивен интерфейс и максимална сигурност. Ескосистемата от приложения на Apple често включва собствени версии на популярни функционалности или продукти.
Safari е подходящ пример, тъй като е уеб браузър по подразбиране за устройствата на компанията. Тяхната популярност се отразява положително и на пазарния дял на Safari. Заглавието на Apple не се използва от толкова много потребители, както Google Chrome, но въпреки това може да се похвали, че е втория най-популярен браузър за десктопи в индустрията.
Анализаторите от StatCounter, обаче предупреждават, че много скоро Safari може да изгуби пазарен дял, включително и позицията, която заема в момента, информира TechRadar.
Актуалните трендове също създават предпоставки да очакваме Safari вече не е вторият най-използван браузър. Така например през януари 9.84% от десктопите работят с браузъра на Apple. В същото време, обаче Microsoft Edge разширява с бързи темпове своето влияние и вече разполага с 9.54% от същия сегмент. Това означава, че разликата е само 0.3%.
В този случай Microsoft имат предимство, тъй като се възползват от разпространението на ъпдейтите към Windows 11. Операционната система има ключово значение за популярността на Edge. Няма да е изненадващо, ако в следващите седмици Safari вече не е втория най-популярен уеб браузър за десктопи, съобщава 9to5mac.
За сравнение Sfari се изоплзваше от 10.4% от потребителите през януари. Ако настоящите темпове се запазят е само въпрос на време Microsoft Edge да се утвърди като единствената алтернатива на Google Chrome.
Още от Digital: Как да сменим размера на текста в уеб сайт от браузъра Safari на iPhone и iPad
Discussion about this post