Днес е изключително важно да можем да бъдем намерени в Интернет, чрез търсачки или през социалните мрежи. Бизнесът става все повече и повече онлайн насочен и, за да успеем да заковем своите позиции на пазара, трябва да накараме клиентите си да ни запомнят. Според TheNextWeb.com ключът към тази цел е само един – името. Нито един продукт или услуга, колкото и добри да са те, няма да бъде успешен ако потребителите не могат да намерят информация за тях в Интернет, което става единствено и само при изписване на името.
Името в бизнеса е много повече от средство за идентификация. Името изковава запазената марка на компанията. По този начин, ние може и да не знаем историята на McDonalds или точно откъде идва името на популярната верига ресторанти, но знаем, че в която и страна да отидем, сандвичите ще имат еднакъв вкус. Името се превръща в символ на доверие. За да успеете и вие да добиете популярност, трябва да свържете името си с потребителите. Това може да стане по много способи – чрез дума, цвят и изображение на логото, а за определени видове бизнес дори звук или аромат.
Най-доброто, което можете да направите, е да си изберете уникално име. Име, което клиентите никога няма да са чували, но което със сигурност ще асоциират с вашите продукти. Такива са били в началото имената на едни от най-влиятелните компании – Kodak, Pepsi, Xerox и Lego. Тези нищозначещи преди думи са добили толкова голяма популярност, че ние, българите, дори използваме думата ксерокс като нарицателно със значение коя и да е копирна машина. Други компании, като Apple или Amazon пък взимат случайни думи, съвсем не свързани с техния бизнес, които обаче добиват нови значения с течение на времето.
Разбира се, най-важната стъпка, която трябва да предприемете преди да регистрирате името на фирмата си, е да проверите дали то вече не се ползва от някой друг. Понякога едни и същи гениални идеи сполетяват умовете на напълно непознати хора и тогава важи само правилото “по-бързият печели”. За вашата нова фирма е напълно излишно да се впуска в дълги съдебни процеси, от които едва ли ще можете да я измъкнете. Затова включете въображението си и действайте, но винаги с едно наум.
Discussion about this post