Анализатори от Counterpoint Research твърдят, че за първи път Индия е изпреварила САЩ и вече е по-голям пазар за смартфони. По този показател многолюдната държава изостава единствено от Китай. Информацията обхваща календарната 2019г. и показва, че за този период в Индия са продадени внушителните 158 млн. смартфона. Това е ръст от 7% на годишна база. Най-голям принос за тези цифри има агресивната стратегия на китайските производители на смартфони в страната.
Данни на aнализатори от Counterpoint Research показват, че над 72% от устройствата продадени в Индия са на брандове като Xiaomi, VIvo, Realme и Oppo. Едва ли има по-категорично доказателство за влиянието на компаниите от Китай във втория най-голяма пазар на смартфони в света. Samsung е единствената компания в първите път, която отчита с 5% спад в продажбите и така има 21% дял. Лидер e Xiaomi с 28% от всички продажни в страната за 2019г., съобщава Engadget.
Най-доброто представяне за периода е на Realme, които увеличават продажбите си с внушителните 255%. Apple също могат да се похвалят с добро четвърто тримесечие на изминалата година. Благодарение на iPhone 11 и някои промоционални оферти на iPhone XR компанията успява да разшири влиянието си в Индия. Анализаторите от Counterpoint Research също така припомнят, че за последните четири години Xiaomi, Vivo и OnePlus са отчели съответно 15х, 24х и 18х ръст в продажбите си на този пазар.
Още от Digital: Най-добрите смартфони, които видяхме през последните 10 години
Discussion about this post