Плакатите и билбордовете, свързани с определени продукти, са едни от най-старите начини за рекламиране. Сега някои рекламни компании предлагат билбордове и постери, които са свързани безжично с интернет или рекламират чрез Bluetooth софтуерни продукти.
През последните няколко месеца Google, Nokia и France Telecom разработват проекти за такива интерактивни билбордове, които се поставят на автобусни спирки, до телефонни кабини, по летища и железопътни гари. Засега продуктите, които компаниите предлагат чрез тези билбордове с безжична връзка са само приложения, мелодии и изображения. В бъдеще рекламните дизайнери се надяват, че ще могат дори да продават електронно съдържание от каталози за игри и музика, а дори и физически стоки, сподели TheWallStreetJournal.com.
През март най-големият оператор на безжичен Интернет в Европа Orange ще инвестира около $300 хил. в нов тип реклама, която ще е основана главно върху идеята за интерактивни постери и билбордове. Използвайки операционната система за безжична връзка с мрежата Android, постерът ще може моментално да изпраща рекламираното приложение към отделни телефони в периметъра си.
Този тип реклами обаче могат да функционират до определен момент. Тъй като потребителите ще заплащат за изпратеното приложение (средно $3 за всяко), ще съществува определен лимит на тегления, точно както при наличността на стоките в магазините. Цената на всяка програма ще бъде различна, в зависимост от местоположението на постера и промоцията на производителя.
Едни от най-успешните постери през последните месеци, бяха тези, промотиращи Ovi Store на Nokia. Интерактивните реклами изпращат приложения директно от онлайн магазина на производителя благодарение на вграден Bluetooth порт. От компанията споделят, че рекламната кампания е струвала малко под $1 млн., но успехът й е наистина висок. Само за десетте седмици от началото на кампанията, над 1.5 милиона потребители са се възползвали от услугата, а няколко десетки милиони са забелязали рекламата.
Discussion about this post