Според проучвания на потребителска агенция 21% от всички пратки за телевизори през 2010 г. са били всъщност за устройствата за интернет телевизия. Очаква се тенденциите да се запазят и до 2014 г., когато пратките ще стигнат 122 млн. За Източна Европа тези цифри варират около 2,5 млн. за 2010 г. и 10 млн. продадени интернет телевизора през 2014 г., съобщи Digitimes.com.
Един от рисковете при интернет телевизията е самото предаване на телевизия. Никой не знае всъщност какво би се случило, ако всички тези продадени телевизори се свържат към Интернет по едно и също време, сподели Пол Грей, директорът на центърът по изследване на европейската телевизия. Според него е много вероятно инфраструктурата да не се справи с натовареността на мрежата през 2011 г., след като достъпът до информация не се осъществява като обикновеното предаване на телевизия.
Грей се надява да не се стигне до спешни ситуации, особено след обещанията на производителите за нов тип телевизия, която би се справила с проблема. Така наречената SmartTV технология се адаптира сама към предпочитанията на потребителя относно съдържание и функционалност, може да обменя информация в интернет, има способността да намира информация и съдържание по най-бързия и лесен начин. Smart телевизорите, обаче, все още не са достатъчно популярни и разпространени.
Discussion about this post