Анализаторите са доста единодушни през последните няколко месеца, че е въпрос на време преди браузърът на Google да отнеме пазарния дял на Firefox. Тъй като това все още не се е случило, обаче, е съвсем основателно да си зададем въпроса дали това ще се случи някога.
Оказва се, че въпреки големите прогнози, последните резултати от изследване на Net Applications, което е цитирано и от PCWorld показва, че това не само не се е потвърдило като тенденция, а дори се забелязва и спад в употребата на Chrome, за сметка на Firefox.
Докато през януари Chrome е държал около 18,94 % от пазара, през февруари вече се забелязва лек спад до 18,90 %. Ако сравним цифрите за Firefox за същия период, ще видим, че цифрите са съответно 20,88 % и 20,92.
Естествено, подобни резултати не могат да бъдат определени като водещи, и не е разумно да се правят големи изводи на тяхна база, но дали това прави обявяването на победата на Chrome реална?
Интересното в случая е, че въпреки, че има разбираеми промени в нагласата на потребителите, има и други фактори, които могат да повлияят на употребата на единия или другия браузър.
Оказва се, че поради промените във функционалността на Chrome, браузърът започва да зарежда някои уеб страници във фонов режим преди още потребителят да е изписал целия URL адрес в адресната лента. По този начин обаче, посещенията на сайта от даден потребител не се зачита като ‘уникално посещение’, и резултатите от тази активност не се регистрират в проучвания като това на Net Applications.
Всъщност, според данните за онлайн активността през съответните браузъри, именно на тези ‘нерегистрирани’ посещения се падат цели 4,3%. Ето защо, наистина не е съвсем сигурно дали съдбата на Firefox е да бъде изместен от Chrome. Възможно е и така да се случи, но някой друг ден. А дотогава Firefox е тук, и очевидно няма изгледи да се предава.
Discussion about this post