Нови сте в TikTok, качвате видео клипове, но те са със съвсем нищожна гледаемост. Чудите се, защо се получава така, а в същото време виждате, че други, които качват сходно на вашето съдържание, имат стотици хиляди и дори милиони гледания. Питате се – каква е тайната на успеха им и изобщо има ли такава или всичко е просто случайност. Ще ви кажем само, че случайности няма, а ако изгледате това видео докрай, ще рзберете и каква всъщност е тайната на успеха. Последвайте тези съвети и със сигурност ще натрупате бързо гледания, последователи и популярност в TikTok.
Много начинаещи тиктокъри се питат, какъв обем съдържание трябва да генерират? Някои правят 1-2 клипа дневно и това е грешка, други пък в старанието си да трупат гледания, правят огромноколичество съдържание, което също е грешка. Практиката ни показва, че точният обем от клипове в TikTok е между 4 и 6. Ако загледате профилите на най-известните и популярни токтокъри, те правят по точно толкова видеа дневно.
Колко дълги да бъдат клиповете, които публикувате в TikTok? Тук теориите са много, но практиката е най-точна и тя казва, че кратките форми все още са най-популярни в тази социална мрежа. Най-удачната продължителност е 15-секундното видео. Зрителската аудитория е настроена така, че влиза в TikTok, за да гледа основно повече на брой, по-кратки формати. За разлика от да речем когато посещава YouTube. Тогава е настроена за по-малко като брой, но по-дълго като продължителност съдържание.
Според анализаторско проучване на TikTok, образно казано почти всички интересни клипове с до 15-секундна продължителност се гледат докрай, тези между 16 и 30 секунди, са със 75% пълна гледаемост, а тези над 30 секунди със 50%. Излиза, че хем ще загубите повече време за създаването на видео съдържание, хем то няма да бъде гледано докрай, което пък ще се отрази негативно на общия рейтинг на профила в, който се генерира от алгоритъма на TikTok. Към месец юни 2021 година, най-гледаните клипове в TikTok са с продължителност между 9 и 13 секунди.
Ще ви издадем нещо от кухнята – ако дадено ваше видео се гледа от началото до края от всеки един от потребителите, които са го посетили – то ще се котира много по-добре от роботите на TikTok, отколкото, ако на средата на клипа, зрителите са преминали към следващо видео. Така че правете по-кратки видеа. И един съвет – винаги гледайте най-интересното нещо във видеото да е в самия край, без да има няколко секунди просо за пълнеж, които зрителят няма да иска да гледа и просто ще премине към следващото видео.
TikTok ви дава опцията за живи Live включвания. Когато вече сте натрупали някаква малка база с последователи и някои ваши клипове имат повече гледания, правете живи включвания в които коментирате случващото се в канала си. Много важно нещо е, в колко часа ще направите това включване. Да речем, че основната ви аудитория са българи, в този случай всеки път “лайва” трябва да бъде между 19ч. и 20ч.
За да ви гледат, вашите последователи трябва да са свободни. През деня те обикновено са на работа и не могат да си позволява повече от няколко минути свободно време. Ако направите живото включване рано сутринта или нощем, също никой няма да ви гледа с такъв интерес. Включете се в така нареченият “Прайм тайм”. Времето в което последователите ви са свободни и са готови да отделят повече време за TikTok. Не прекалявайте с продължителността на живото включване, но и не го правете прекалено кратко. Практиката показва, че зрителският интерес при такава продукция в TikTok се задържа между 30 и 40 минути.
Хубаво е да обърнете внимание на две важни неща, когато вие генерирате съдържанието си, а не го копирате от някъде, както във варианта, който ви описахме подробно в нашето видео “Какво трябва да знае един начинаещ автор в TikTok, за да натрупа бързо последователи”. Първото е звука с който записвате. Качественият звук не само се харесва повече на последователите ви, но и алгоритъмът на TikTok е програмиран така, че образно казано да ви дава преимущество пред тази, които са с лош звук. За целта е хубаво да използвате професионален микрофон.
Дори да нямате средства за такъв, това не трябва да ви притеснява – има съвсем простичко решение и то се казва хендсфри. Почти всеки притежава такова, без да знае, че микрофона в него е направен така, че поне малко да успява да изолира околните шумове и да улавя гласа ви с много по-добро качество, в сравнение с това, което се постига при директен запис в градения в смартфона микрофон. Обърнете внимание – микрофонът почти винаги е вграден в този корпус, от който се разделят лявата и дясната ви слушалка.
Второто много важно нещо е осветлението. Ако ще се снимате от близко в кадър, задължително гледайте лицето ви да е добре осветено. Най-добре такова осветление става посредством кръгова LED лампа, като тази, която има Influgraf 380 джаджата, която ви показахме неотдавна във видео ревю. Тя ще ви освети равномерно, като позволява да използвате различни тонове на светлината, за да постигнете най-реалистичен цвят на кожата си.
Discussion about this post