Новите технологии са на път да доведат до истинска революция в производството на коли, тъй като новите технологии позволяват да се намалят количеството кабели, които се използват в електрониката на съвременните автомобили. Според източници от американската компания за производство на интегрални схеми за комуникационни устройства, Broadcom, която е един от 10-те най-големи производители на полупроводници в класацията на Gaertner, кабелите ще бъдат намалени с цели 80 %.
Причината е, че на пазара вече има подукти, които предлагат същата комуникация между компоненти както в големите дата центрове, например, а това ще направи автомобилите по-леки, и по-евтини. В тази връзка, някои специалисти предричат, че оборудването в колите може би ще функционира подобно на функционалността при смартфоните, и в допъление ще предлага повече персонализация и опции за лични настройки.
Компании като Broadcom, които правят чипове за комуникации, които се използват в дата центорвете, или в телефоните, започват производство на чипове за електрониката в колите. Представете си пред прага на какви големи промени се намираме, след като само Broadcom продават повече от 3 милиарда чипове годишно. Когато индустрията започне масово производство, това неминуемо ще преобрази из основи и дизайна, и производството на автомобили.
Технологиите в момента предлагат възможности да се предават данни по обикновени кабели, които да служат за свръзка на най-различни устройства. Когато тази технология се въведе при колите, облика на новите модели коли ще се промени коренно. Причината е, че новият стандарт ще е изцяло базиран на Ethernet връзката между компютри. И сега в колите има множество сензори и датчици, а новите технологии могат да направят много подобрения в начина на тяхното свързване и функциониране. Въпреки че подобен род промени никога не стават лесно, специалистите са на мнение, че до 5 години, автомобилната индустрия може да бъде коренно променена.
Естествено, анализаторите са единодушни, че първите опити ще бъдат насочени към по-скъпите модели, но най-вероятно, чиповете ще се разпространят бързо и сред по-евтините модели. Още повече, че BMW и Hyundai вече проявяват интерес и предлагат партньорство за подпомагане на разработките и въвеждането на технологията в практиката.
Какви са ползи за водача на автоммобила, които новите чипове ще донесат? На първо място, ще бъде много евтино и лесно да се монтират няколко камери в задната част на колата, които да дадат панорамна гледка на водача при каране назад.
На второ място, подходът може да се използва за проектиране на пътната обстановка от няколко различни ъгъла върху LCD дисплей на таблото на автомобила, а това ще бъде изключително полезно при лоши климатични условия и намалена пътна видимост. Освен това, има още редица идеи, като камери за нощно виждане например, които могат също да подобрят комфорта при шофиране нощем.
Да не говорим за много други опции, които биха се персонализирали по-лесно, като клаксона на колата, например. Няма ли да е чудесно, ако имате възможност да си избирате различни мелодии както правите това на телефона си? Естествено, на първо време е достатъчно автомобилните производители да се убедят в необходимостта от увеличаване на комфорта на водача и пътниците, и намаляване на цената на автомобилите в същото време, а след това, всички добри идеи ще бъдат реализирани своевременно. А кога и как това ще стане, предстои да видим.
Discussion about this post