360-градусовата фотография и VR разбиват нова среда, не само в игрите, но и в бизнеса. Водещи компании вече предлагат вълнуващи възможности, които привличат потребителите. Някои от най-големите брандове в света, като General Motors и McDonald's, гледат много сериозно на VR и 360-градусовата технология, като изграждат нови продукти и предлагат незабравими преживявания за своите клиенти.
Например, ако посетите McDonald's в Швеция, можете да превърнете Happy Meal в чифт очила за виртуална реалност. Трябва само да плъзнете смартфона си в специално сгънатата кутия от менюто и можете да се забавлявате с игра, в която карате ски.
Още от Digital: Какво трябва да знаем преди да използваме 360° кмера
Други компании обаче все още смятат, че VR не е технология, готова да покори света, поради високата цена, липсата на съдържание, неприятните шлемове и т.н. Това обаче е голяма грешка, смятат от Venture Beat.
Виртуалната реалност е бъдещето на потреблението на съдържание. Огромни възможности се предлагат както за бизнеса, така и за фотографите, и ако искаме да стъпим в бъдещето трябва да се възползва света от тях колкото може по-скоро.
Още от Digital: Как да изберем камера за заснемане на 360-градусово видео
Възможности за създателите на съдържание
Тези технологии създават невероятни възможности за фотографите. Най-креативните и неспиращи да търсят нови възможности фотографи имат шанс да станат експерти в тази област, преди всички да са се втурнали в тази посока. За тези ‘художници зад обектива‘ способността да разказват визуални истории трябва да е един от най-вълнуващите моменти в историята на фотографската индустрия.
VR и 360-градусовата технология се развиват, компанията Мagic Leap, която до момента е събрала $ 1.4 млрд. от инвеститори, най-вероятно ще бъде първата, която ще пусне на пазара очила за масово ползване. Това трябва да се случи по-късно през тази година.
Конкуренти ще са им Microsoft и техните HoloLens. Продуктът на Magic Leap обаче трябва да бъде по-малък от този на Microsoft и да предлага по-широка видимост. Очилата ще бъдат в комплект с кутия-батерия, която да може да се закача за колан или да се слага в джоб.
Цената им се очаква да е около $ 1000. Apple и Facebook също възнамеряват да увеличат инвестициите си в добавената и виртуалната реалност, защото са наясно че тази зараждаща се индустрия гарантира инвестициите. Тоест създателите на съдържание имат добър стимул да се втурнат в тази нова и неразработена нива.
Филмовата индустрия също прави огромни скокове в подкрепата си на VR, защото е ясно че хората се вдъхновяват от VR развлечения.
Възможности за бизнеса
Независимо от нишата ви, трябва да се стремите да предлагате 360 градусови изображения или VR изживяване на вашите клиенти, без да се притеснявате че не сте съвършени, защото никой няма да ви се сърди. Все пак нещата са в процес на развитие и са нови дори и за клиентите ви, а и никой не се е родил научен.
Трудно е да! Трудно се върви по неутъпкан път, без доказана рентабилност и особено когато преживяването все още зависи от покупката или използването на неудобните шлемове. Разбира се, че е така. Но всяка компания трябва да инвестира пари в проучвания и експериментиране.
Само след няколко години ще заживеем в един свят, който ще бъде неразличим от виртуалната реалност и в който клиентите на бизнеса и потребителите ще очакват да им предложите тези технологии и ако не го направите няма да се върнат при вас.
Как да започнете
Съберете най-иновативните си служители и помислете какво искате клиентите ви да купят или правят. Много е важно всеки човек във вашата компания да мисли за това как да използвате VR и с какво може да допринесе технологията за вашата компания, офис, продукти.
Discussion about this post