Всеки добър уеб дизайнер знае, че дизайнът на един уеб сайт трябва да може да изпълни няколко важни цели наведнъж. Най-важните сред тях са сайтът да изглежда добре, да предлага лесна навигация и да може да задържи вниманието на интернет потребителя толкова дълго, колкото е възможно.
Всичко това е от изключително важно значение, за да може потребителят малко по малко да направи онова, което собственикът на сайта желае. Именно по тази причина на уеб дизайнът се гледа като нa най-мощният инструмент за влияние върху поведението на потребителят в интернет.
Затова все повече и повече дизайнери търсят похвати от психологията с цел създаването на по-добри уеб сайтове. Те използват препратки от културата на различните народи, създават усещане за нужда от вземане на спешно решение или интегрират някакъв вид загадъчност в предлаганите услуги според вида аудитория на сайта.
В тази насока се оказва, че най-добра работа вършат откритията за въздействието на цветовете върху човешката психика. Психологията на цвета в уеб дизайна е сред най-силните способи за манипулация на съзнанието и ако се занимавате с уеб дизайн или имате някакви интереси в тази насока е добре да знаете повече по темата. От Mashable ни предлагат нужната информация.
1. Червено
Червеното е стимулиращ и вълнуващ цвят. Той е свързан със страст, сила и понякога гняв, и затова може да се използва за предупреждения или за показване на опасност. В същото време, с този цвят може да се демонстрира сила, решителност и смелост. По-топлите тонове червено действат успокояващо и са добри за сайтове, които намекват за продукти с трайни качества. Ярко червените тонове на свой ред са идеални за уеб сайтове за млади хора, тъй като предполагат енергия.
2. Розово
Розовият цвят се свързва много силно с младите жени. Този цвят е „игрив“ и навява мисли за детска невинност, затова е идеален за уеб сайтове, които искат да припомнят на потребителите отминали щастливи дни или за сайтове, които са предназначение за женска аудитория.
3. Оранжево
Орнжевият цвят е по-балансиран и по-малко завладяващ цвят от червения. Той създава усещане за енергия и приятелство, затова е идеален за проекти, които искат да внушат силни усещания. Уеб сайтове, които искат да покажат своята креативност често избират оранжево за основната си цветова гама, защото тя е от една страна уникална и вълнуваща, а от друга придава успокоението на един топъл цвят.
4. Жълто
Жълтият цвят често се счита за цветът, който придава най-много енергия. От най-ранни векове хората са се научили да асоциират жълтото със слънцето, така че този цвят естествено се свърза с топлина и щастие. Точно затова яркожълтото е идеално за сайтове, предназначени за деца, тъй като ще може да грабне вниманието им. А тъмните нюанси на жълтото предполагат античност поради свързването му с пожълтял пергамент и е чудесен за създаване на усещане за мъдрост и любов към знанието. Използва се за сайтове, които искат да демонстрират авторитет и интелигентност.
5. Зелено
Зеленият цвят се свързва с растения и листа и затова създава много положителни асоциации. Този цвят може да даде на потребителите усещане за спокойствие, подмладяване, охолство и оптимизъм. Тъмните нюанси се свързват с парите, а сайтове, които предполагат охолство, растеж и стабилност често използват по-светли нюанси. По-светлите нюанси са по-свързани с пролетта и растежа, така че сайтове, които искат да отразяват спокойствие, свежест и честност често използват по-светли нюанси. Зеленото е пряко свързано с движението на околната среда, така че сайтове, които имат за цел да предадат етични стандарти често използват зеленото.
6. Синьо
Синият свят извиква в съзнанието на човек надеждност и сигурност, и може да успокоява. Повечето корпоративни и бизнес уеб сайтове използват тъмни нюанси на синьото, за да се предаде техния опит, успех и надеждност. За разлика от това, светло синьото е най-подходящо за сайтове, които искат да създадат приятелско отношение, като например, сайтове за социални медии.
Discussion about this post