Facebook са собственик на най-иновативната компания в сферата на виртуалната реалност и от години инвестират за подобряване на възможностите на очилата Oculus Rift. Компанията изигра основна роля в популяризирането на приложенията за комуникация, като WhatsApp и Messenger. Много скоро разбрахме и повече за следващата концепция на Facebook, а именно метавселената.
Всъщност този термин е свързан с изграждането на виртуалната среда, в която можем да си комуникираме още по-пълноценно, споделяйки дигиталното пространство. Така потребителите ще могат да слеят физическия с виртуалния свят, като общуват с най-важните хора, независимо какво устройство използват. Метавселената ще представлява бъдещето на Facebook, които сега потвърдиха официално, че сменят името си.
Шефът на най-популярната социална мрежа разкри, че компанията се ребрандира на „Meta“. Традиционното име Facebook вече не е в състояние да обхване всички нови продукти и услуги, които разработва. Предстоящият акцент върху метавселената също стои зад името Meta.
Виртуалната среда, която Facebook искат да създадат ще бъде триизмерна и ще предоставя хибридно социално изживяване от нова категория. Потребителите ще могат да комуникират и да правят неща, с които биха се забавлявали, когато са заедно във физическия свят. Марк Зукърбърг показа видео, на което общува със собствения си виртуален аватар.
Представителите на бизнеса също ще получат допълнително възможности да привличат аудитория и разширяват своите възможности с Meta. Ребрандирането изразява логичната еволюция на компанията и преминаването към технологии, които ще премахнат границата между физическото и дигиталното.
Вече е готово и новото лого на Meta, което е в син цвят и наподобява символа на безкрайност. Компанията ще обедини всички свои продукти като WhatsApp, Messenger, Instagram, Facebook и Oculus в една нова и по-различна екосистема. Акциите на борсата ще започнат да се търгуват със „МVRS“ от 1 декември.
Oще от Digital: Какво ще представлява бъдещето на Facebook – метавселената
Discussion about this post