Колкото и да не искат да си го признаят, големите корпорации по пътя си към още по-големите пари и слава, забравят един от основните си принципи – иновативността. Това доста често си има чисто практически причини: колкото повече се разраства една компания, толкова повече фокусът й се измества върху поддържането на баланса, отколкото върху рискуването с нови продукти или услуги.
Ето защо много големи компании често се опитват да се върнат назад и да си възвърнат умението да мислят като малки, току що прохождащи на пазара фирми. Това не е толкова лесно, но не е невъзможно. FastCompany.com ни разкриват три съществени прозрения за новите фирми, които големите компании могат да се опитат за възприемат (отново).
1. Цялата компания трябва да е намесена в иновациите
Да, това не е много лесно, но именно така функционират малките компании. При тях, ръководството взима активно участие в срещи и дискусии и по всяка време, всеки служител на компанията знае до какъв етап е достигнала дискутираната идея. Затова, колкото и голяма да е една компания, ръковдството й трябва да се опита за участва в творческия процес.
2. Трябва да се поставят по-малки крайни срокове
Много често малките компании имат и мното по-малки крайни срокове. Големите компании, от друга страна, могат да си позволят да бъдат изчаквани. Според специалистите, обаче, по-големите срокове са по не-продуктивни. Затова те съветват големите компании да намаляват сроковете си умишлено и да се съобразяват с тях, за да бъдат по-изпълнителни.
3. Трябва да са рискува
Нищо ново и непознато досега не е било откривано без риск. Разбира се, малките компании рискуват повече, защото могат да загубят по-малко. Но това не означава, че големите корпорации трябва да се страхуват за баланса си. Ако една компания вкара развитието си в едни релси на безопасността, то бъдещето им може да върви само напред, но не и нагоре.
Discussion about this post