Въпреки че мобилният бизнес днес се осъществява главно през уеб сайтове и най-вече приложения, ролята на SMS-а в маркетинга, все още не е приключила. Сигурно си мислим, че вече всичко се върти около смартфоните, но все още съвсем малък процент от световното население има такъв тип телефон. Всички, обаче, имаме телефони, които могат да пращат и получават текстови съобщение.
Поради факта, че по-обикновените телефони все още играят ключова роля в развиващите се пазари, както и че употребата на смартфони не се популяризира толкова бързо, колкото очакваха всички, Mashable.com смятат, че все още има хляб в SMS маркетинга. Ето защо:
1. Малкият бизнес може да се добере до голяма аудитория
Може би си мислим, че само големите корпорации виждат потенциала на развиващите се пазари, но това съвсем не е така. Малки стартиращи бизнеси също гледат на тези страни като на потенциални клиенти. А единственият начин, по който тази аудитория, разчитаща основно на по-обикновени мобилни телефони, може да бъде достигната, е чрез SMS.
2. Мобилният телефон е интимна технология
Това означава, че зад името, на което пращате SMS, стои истински човек със своя индивидуалност, интереси и предпочитания. Добрата SMS маркетингова стратегия трябва да се фокусира върху това да предлага точните продукти на точните хора. Експертите съветват ако рекламирате чрез съобщения, да се опитате да ги направите възможно най-лични, сякаш са писани точно за човека, на когото ги пращате. В противен случай, SMS-ът ви ще бъде възприет като нежелано проникване в най-личното пространство.
3. Ограничения
Разбира се, пред успешния SMS маркетинг има доста препятствия. Първо, съобщенията са ограничени до най-много 160 символа, в които трябва да съберете вашето послание. Освен това, трябва да помислите за това кой получава вашето съобщение. Не всеки се е включил към план, който му позволява да отговаря безплатно на съобщения или да плаща по-ниска цена за тях. Ако не можете да си позволите да създатете офиси в районите, които възнамерявате да обслужвате, опитайте се да установите контакт с някой техен жител, който би ви помогнал да разберете по-добре потребностите на потенциалните си клиенти.
4. Полезни съвети
Не забравяйте няколко много важни неща – да предлагате на клиентите си реална стойност, да се фокусирате върху личното им пространство, да се съобразявате с нормите и традициите на културата, от която произхождат. Всъщност, най-полезният съвет е просто да започнете. Не го обмисляйте чак толкова – за разлика от приложенията, които може да работят на една платформа, но да не работят на друга, SMS-ите почти винаги достигат крайната си цел. Това, все пак, е доста оптимистична идея, която да даде начало на вашия бизнес.
Discussion about this post