TikTok се превърна в социален феномен, който промени начина, по който консумират съдържание най-младите потребители. Приложението вече оглавява класациите за изтегляния и трафик в App Store и Google Play. Впечатляващото представяние и приходи на TikTok със сигурност ще продължат и през 2022г.
Платформата за споделяне на кратки видео клипове привлича интереса и на инфлуенсърите. Историята на социалната мрежа е доста любопитна и включва няколко стратегически решения на ByteDance, които превърнаха приложението в бизнес за милиарди долари.
Много потребители смятат, че социалната мрежа всъщност е ребрандирана версия на Musical.ly. Премиерата на това заглавие е през 2014г. Основното предназначение е да се записват Lip-Sync и клипове с музикално и танцово съдържание. Невероятната популярност превръща Musical.ly в глобален хит сред тийнейджърите през 2016г. и 2017г.
Ако ви е любопитно, може да прочетете колко последователи са необходими, за да печелим от TikTok.
В същото време ByteDance представят официално TikTok на китайския пазар през 2016г. Премиерата в САЩ и глобален мащаб става факт година по-късно. Приблизително по това време ByteDance купуват Musical.ly на цена от $1 млрд., съобщава HowToGeek.
Двете приложения продължават да съществуват самостоятелно преди сливането им в една платформа през 2018г. Всъщност името на TikTok сред китайските потребители е “Douyin”, което в превод означава “треперещ звук”. Новото име се налага за дистрибуцията на световния пазар.
Изглежда, че няма официален източник на името „TikTok“, което трябва да кореспондира с кратките видеоклипове на приложението. Наименованието донякъде е и препратка към тиктакащия звук на секундната стрелка на часовника.
Логото на приложението изобразява музикална нота, което е референция към Musical.ly.
Още от Digital: Как да откриете видео в TikTok, което вече сте гледали
Discussion about this post