Огромната популярност на мобилните устройства промени изцяло представата ни за възможностите на технологиите и начина, по който комуникираме с любимите ни хора и откриваме съдържание в интернет. Данните на анализаторите показват, че около 93% от хората, които правят проучване от своя смартфон или таблет след това си купуват съответната стока и това е основната причина за интереса на рекламните компании към тези джаджи. Все пак това създава главоболия на уеб дизайнерите и разработчиците, които трябва да оптимизират своите уеб сайтове и мобилни приложения, които едновременно да имат бърза скорост, но да имат добър дизайн и да работят добре на сензорните им дисплеи.
Все по-големите претенции на потребителите налагат те да обръщат специално внимание на интерфейса им, за да отговорят на техните очаквания и респективно да ги стимулират да извършват покупка на даден продукт, информира TheNextWeb. Именно заради това те трябва да се фокусират изцяло върху разработването на по-атрактивни и лесни за използване интерфейси, които да улесняват работата ни с тях, за да привличат вниманието на повече хора. В продължение на дълги години компютрите бяха основните устройства, които използваме за достъп до интернет, но това вече се променя и сега много по–популярни от тях са смартфоните и таблетите, което поставя съвсем различни цели пред уеб дизайнерите и разработчиците.
Какво предсталяват микро моментите
Google в качеството си на една от най-големите компании в този сегмент активно търси начини как да подобри тяхното представяне и сега лансира идеята за т.нар. „Micro-Moments“, които представляват моментите, в които даден потребител активно демонстрира намерение да си купи нещо в интернет. Компанията иска да открие ефективни начини да се възползва от тези кратки ситуации и да ги оползотвори като предложи дизайн, който е базиран на четири основни характеристики от поведението ни онлайн. Според концепцията на компанията всеки от нас, който изразява желание и мотив да се сдобие с нещо ново преминава през четири „микро-момента“, свързани с мислите: „Искам да отида….“, „Искам да знам…“, „Искам да направя…“, и разбира се „Искам да купя“.
Всеки от тези моменти е импулсивен и започна с намерение и след това се допълва от неговия контекст, но включва и елемента на непосредственост, който ни предлага свободния достъп до интернет и огромното количество информация, достъпна само на един клик разстояние. Тези три компонента по най-добър начин характеризират нашето поведение онлайн и Google искат да ги използват като основа за новия дизайн на своите уеб сайтове и мобилни приложения.
Discussion about this post