Забелязали ли сте, че някои мобилни приложения ви правят по-щастливи от други? Усещането, че по време на тренировка може да се насладите на любимата си музика със Spotify, че може да избегнете трафика когато сте на път благодарение на приложения като Waze или да използвате приложението Nest, за да осигурите перфектната температура у дома си преди да се приберете, не ви ли дава сили и прилив на енергия?
Тази разлика в емоционалното състояние на потребителя, независимо колко малка е тя, има значителен смисъл за търговците. Защо? Защото това е техния начин да разбират кога е точното време да рекламират марката си. Проучванията показват, че ако някой е в лошо настроение и види реклама, това ще му създаде отрицателна нагласа за марката. Ако обаче е в положително настроение, това е възможност да се създаде положителна връзка и да се изгради ниво на доверие, което води до покупка. Освен това щастието е един от основните двигатели на социалното споделяне, така че много по-вероятно е да искате да предадете вашето послание на вашите познати и приятели.
Кои приложения правят потребителите щастливи?
Според психолозите, приложенията които ни помагат в ежедневните дейности и облекчават живота ни, като приложения за навигация, календари, списъци със задачи и други, попадат в категорията „най-щастливи“. След тях се нареждат приложенията за забавления и комуникации като Spotify, Audible и Podcasts.
Приложенията, които правят потребителите щастливи, но също така консумират значителни количества време, са тези, които предлагат видео връзка с близки до тях хора (напр. Skype, FaceTime). Но ето един интересен момент, приложения като Facebook, Instagram, Snapchat и Reddit, които също предлагат възможност за комуникация и за които отделяме изключително много време – имат най-ниското ниво на щастие. Още едно потвърждение, че зависимостта от социалните сайтове в крайна сметка ни прави нещастни.
Защо това има значение за търговците?
Най-добрите приложения за рекламиране не са тези, които са най-пристрастяващи, тези, без които потребителите „не могат да живеят“. Важни са приложенията, без които потребителите могат да живеят, но ги предпочитат, защото ги правят щастливи. Само защото едно приложение е пристрастяващо не означава, че то е добро за рекламиране. По-скоро търговците трябва да търсят приложения, които:
1. Добавете стойност към живота на потребителите всеки ден. Тук попадат приложения за времето и спорта, тъй като те се отварят и използват ежедневно и по този начин се интегрират в рутината на потребителя. Приложенията за стрийминг на аудио и видео също попадат в тази група.
2. Насърчават творчеството и производителността. Хората са щастливи, когато преследват творческите си страсти, като писане или фотография. Потърсете приложения, които помагат на потребителите да правят неща, като например фото колажи или кратки видеоклипове.
3. Създайте връзки извън традиционните социални медии. Приложенията, които позволяват на потребителите да се свързват с други хора в реално време, но също така и да разширят въображението и познанието си, стават изключително популярни, не само сред младите хора.
Discussion about this post