Социалните мрежи бяха новост преди 5 години, но днес вече те не са гореща тема на обсъждане, тъй като станаха част от живота ни. Facebook например е част от уеб живота на повечето хора, Twitter е мястото, където много хора четат извънредни новини, а ако искаме да се забавляваме просто отиваме в YouTube.
Разбира се, вече има и нови представители на списъка – като Pinterest и Instagram, които също трябва да бъдат добавени към онлайн изкушенията. Като цяло, според анализаторите, днешните социални мрежи са най-модерната версия на приключенията на Алиса в Страната на чудесата, където ако използваме аналогията с детската книжка, потребителите преследват не един, а много „зайци“ по безбройните заешки дупки.
Кои са обаче двата ключови фактора управляващи социалната мрежа през 2013 година? Според проучването на Global Web Index това са мобилността (в това отношение броят на хората достъпвали интернет чрез мобилен телефон е нарастнал с 60,3% до 818,4 милиона за последните 2 години) и нарастване на броя възрастни потребители, които са започнали да използват социални мрежи (възрастовата група от 55-64 години в Twitter е най-бързо нарастващата с цели 79% от 2012 година насам; най-бързо нарастващата демографска група във Facebook и Google+ пък е от 45 до 54 години, с ръст от 46% и 56% съответно).
Ето още някои факти, цифри и статистически данни за основните социални мрежи за началото на 2013 година.
1. Facebook
– Активните потребители на ден са достигнали 665 милиона
– Активни потребители на месец са над 1,1 милиарда
– 751 милиона мобилни потребители достъпват до Facebook всеки месец
– Активните потребители които влизат във Facebook профилите си само от мобилни устройства са 189 млн.
– Мобилните потребители вече генерират 30% от рекламните приходи в сравнение с 23% в края на 2012 г.
2. Twitter
Twitter е социалната мрежа с най-бързо нарастващ брой активни потребители според Global Web Index Study (21% от интернет населението на света използва Twitter всеки месец).
– 44% ръст от юни 2012 година до март 2013 година
– 288 милиона активни потребители месечно
– Над 500 милиона регистрирани акаунта
– Възрастовата група от 55-64 години в Twitter е най-бързо нарастващата с цели 79% от 2012 година насам.
3. YouTube
Преди време когато искахме да гледаме видео ние си вземахме видео касета с филм, след това DVD, а сега просто отиваме в YouTube.
– 1 милиард уникални посетители месечно
– Клипове е обща продължителност от 6 милиарда часа се гледат всеки месец
– През месец март 2013 година са се гледали 50% повече часа видео в сравнение с август, 2012 година (когато потребителите са гледали 3 милиарда часа на месец) и месец май, 2012 година (когато потребителите са гледали 2,5 милиарда часа на месец)
– Потребителите на възраст между 18-34 г предпочитат YouTubе пред кабелните канали
4. Google+
Google+ вече е втората по големина социална мрежа.
– 359 милиона активни потребители месечно
– Активната база потребители е нараснала с 33% от юни 2012 година до март 2013 година
5. LinkedIn
Най-голямата професионална бизнес мрежа на планетата продължава да расте, но не и по отношение на темпа на Twitter или Google+.
– Над 200 милиона потребители
– 2 нови потребителя се присъединят към нея всяка секунда
– 64% от потребителите на LinkedIn са извън САЩ.
Discussion about this post