С пускането на Android Lollipop през ноември, Google показаха за първи път какви са идеите им за новия дизайн на техните продукти и услуги. Дизайнери и технолози навсякъде показват признаци на възхищение от новия дизайнерски език, който се стреми да обедини експанзивна продуктова линия на Google по-богат набор от дизайнерски стилове и принципи на проектиране.
Новият дизайн е известен като Material Design на Google. Визуалните детайли са приятни за окото и докарват наслада, а интерфейсите са изградени като триизмерни конструкции, които са съставени от слоеве на ‘физическите’ компоненти.
Тези идеи според специалистите са освежаващо нови и може да доведат до големи промени в начина, по който ползваме мобилните устройства и услуги. Анализаторите не могат да намерят достатъчно думи, за да опишат прекрасните комбинации от ярки цветове и големи изображения.
Предвид това, можем уверено да кажем, че Material Design на Google е едно сериозно доказателство, че онлайн услугите и мобилните устройства не са спрели с развитието си и има още какво да очакваме от тях.
Всъщност, ако трябва да кажем какво не е ‘новото’ в Material Design на Google, то това не са начините за използване на цветовете или как да бъде позициониран един обект. Става въпрос за това как самите детайли се комбинират, за да се създаде новата визия на една търговска марка. И така, какво трябва да знаем за новия дизайн на Google?
Кликнете тук за да разберете как да инсталирате Android 5.0 Lollipop на вашия компютър.
1. Интерфейсът е в основата
Подобно на всички други търговски марки от IT индустрията, Google се фокусират около продуктовите интерфейси. При тях обаче има едно красиво и неповторимо взаимодействие на физическите продукти, изработени от метал и пластмаса (като телефони и клавиатури) с неповторим начин на визуализирането на пиксели в мобилни приложения и програми за текстообработка. Това визуализиране на пиксела е в основата на начина, по който възприемаме продуктите на Google.
2. Всичко е проектирано
Новият дизайн на Google създава продукти с определена цел и значение. Той е сетивният израз на марката на Google и ако успее да се реализира повсеместно, това може да се превърне в първата сериозна заплаха за очевидния монопол на Apple да достасвят на потребителите върховно преживяване от ‘докосването’ до техните продукти. Затова и много специалисти, които са отявлени фенове на изкусния дизайн на Apple вече признават, че за първи път са започнали да ‘хвърлят погледи’ към това, което става с Android .
3. Дизайнът е плод на трайна еволюция
Макар че винаги има място за подобрение, това, което е било най-впечатляващо при Google е техният стремеж за единство в целия набор от разнообразни и коренно различни продукти и услуги. Всеки, който е работил в областта на софтуера може да потвърди, че дори малки актуализации на една софтуерна система могат да бъдат невероятно трудни. Трябва да се отбележи, че новият дизайн на Google не е създаден отведнъж, а е плод на внимателно и добре планирано развитие на Google, както редица проницателни наблюдатели отбелязват. През 2011 година например, Gmail се появи с нов дизайн с плоски бутони и ‘здравословна порция’ от бяло пространство. През 2012 година Google Now въведе наслоени ‘карти’, повече бели пространства и добре разработени печатни йерархии. Подобни дискретни актуализации на дизайна – които сега са формализирани в новия Material Design на Google – показват, че всичко е било един целенасочен процес.
Discussion about this post