Ако ключов за успеха на компанията служител поиска да напусне трябва да положите старание, за да разберете какви са мотивите му. Така че, бъдете честни и не се заблуждавайте. Има въпроси, отговорите на които трябва да бъдат сведени до вашето знание, тъй като това от една страна ще ви помогне да подобрите организацията на работата, а от друга ще остави положителни отзиви в служителя, който напуска.
Това за жалост е инициатива, която масово се пренебрегва от работодателите особено в случаите, в които е направена контра оферта и тя е била отхвърлена. Според специалистите обаче, подобна проява на ‘гордост’ може само да ви навреди.
Не забравяйте, че сте зависими от хората, които вършат ежедневната работа в компанията ви и ако важен за успеха ви служител пожелае да напусне това едва ли може да бъде считано за нещо нормално, което да пренебрегнете.
По-скоро трябва да мислите за подобен акт като за загуба за компанията. Така че, вижте кои са най-важните въпроси, които да зададете на ценен служител преди да напусне според анализаторите на Read Write.
Може би ще искате да погледнете и кои са най-добрите европейски градове, за стартиране на бизнес както и кои са най-опасните грешки в сигурността които допуска малкия бизнес.
1. Какво ти лисва при нас?
Непременно трябва да попитате какво получават от преместването си на друго място. Повече пари? Повече отговорности? Повече респект? Често има проблем, който е лесен за решаване, но и двете страни са направили неверни предположения за това, което другата страна очаква, така че това е последният шанс за честен и откровен разговор с вашия служител, преди той да напусне. Ако искате да го задържите (или да знаете как да задържите други като него), трябва да се опитате да предлагате онова, което добрите служители търсят. Може би те искат промяна в отговорностите или възможност да научат повече за някоя нова област.
2. Какво би си поискал на първо време, за да останеш?
В зависимост от важността на служителя, който напуска, трябва да направите анализ на ситуацията и да решите какво повишение можете да му дадете. Има случаи, в които доходите могат да бъдат удвоени и дори утроени ако това е оправдано от гледна точка на ползите за бизнеса. Помнете, че ‘всичко е бизнес’ и когато един служител обяви, че иска да напусне, има случаи, в които си струва да преговаряте.
3. Какво може да предложи някой друг, което ние не можем?
Ако някой проявява интерес да обсъжда подобен въпрос, значи в него все още има ‘борба’ за това дали постъпва правилно. Това означава, че в тях има нагласа да останат, а въпросът би могъл да стартира дискусия по темата. Така че непременно проведете този разговор и открийте дали има решение, което да е приемливо и за двете страни.
Discussion about this post