Въпреки, че облакът съхранява повечето от нашите ценни данни (поне за повечето от нас), все още има неща, които съхраняваме единствено в телефоните си. Ако държите да запазите тези данни, ще трябва да ги архивирате преди да върнете фабричните настройки на телефона си.
Ето някои от начините, по които можете да направите резервно копие на тези данни, описани от Android Police.
Проверете състоянието на синхронизирането на акаунта си
По този начин ще се уверите, че всичко, което си мислите, че се архивира, реално е архивирано. За целта, отворете приложението Settings, докоснете опцията Accounts, изберете Google акаунта си и проверете дали всички приложения и услуги в профила ви са синхронизирани наскоро.
Ако някои от услугите не са били синхронизирани наскоро (например, ако не сте отваряли някое от приложенията отдавна), докоснете бутона „Sync Now“ на страницата.
Уверете се, че вашите снимки са архивирани
Ако използвате Google Photos за архивиране на снимките и видеоклиповете, които правите с телефона си, трябва да се уверите, че всичко е архивирано. Всичко, което трябва да направите, е да отворите приложението Photos и да потърсите иконата на облаче с отметка в него, която показва, че всичко е архивирано.
Ако преди това сте изключили архивирането в Photos, можете лесно да го включите отново. За целта отворете страничното меню, докоснете Settings и изберете 'Back up & sync', за да включите синхронизирането.
Разбира се, има много други Android приложения за архивиране на снимки, включително OneDrive и Dropbox. Ако използвате някое от тях, влезте в настройките на приложението и проверете текущото състояние на синхронизация. Можете също да импортирате снимки ръчно в тези приложения, ако искате само определени файлове или папки.
Ако не харесвате облачните услуги, можете също така да копирате всички снимки и видеоклипове на флаш устройство или на вашия компютър.
Копирайте контактите и информацията от календара си в облака
Когато създавате контакт или събитие в календара си, телефонът ви може да ви даде възможност да запаметите данните във вътрешната памет на телефона, вместо в облака. Въпреки че това е приятна функция, особено ако държите на поверителността си, може да загубите някои важни данни при връщането на фабричните настройки на телефона си. Преди да направите това, трябва да проверите дали всички важни за вас контакти и събития в календара ви са архивирани в облака.
Точният процес за това варира според модела на телефона, но можете да започнете, като отворите приложението „Contacts“ и потърсете меню с всичките си акаунти. Например приложението Contacts на последните телефони на Samsung показва „Phone“ заедно с вашите Samsung и Google акаунти. Опция за преместване на контактите на телефона в онлайн акаунт се появява в горното меню.
Възможно е също така да съхранявате ограничен брой контакти на SIM картата на телефона си, но това не може да стане без ваше знание, така че е доста трудно да го направите случайно.
Проверката за локално съхранени календарни събития е почти същия процес: отворете приложението Calendar и потърсете календар, който не е свързан с никакви акаунти. Обикновено се нарича „Phone“ или „My calendar“.
За съжаление, повечето приложения за календари не ви дават лесен начин за експортиране на данните от тях. Ето защо може да имате нужда от приложение на трета страна, като например приложението Calendar Import – Export (ics).
Премахнете онлайн акаунтите и деактивирайте Device Protection
Ако причината да връщате фабричните настройки на телефона си е защото искате да го продадете, то тогава има още нещо, което трябва да направите. Ще трябва да излезете от всичките си Google акаунти и да премахнете всички пароли за заключен екран. Android представи функция, наречена „Device Protection“ през 2015 година, която изисква да въведете паролата на последния Google акаунт, използван на устройството, след като данните в устройството бъдат изтрити. За да избегнете проблеми, най-добре е да деактивирате „Device Protection“.
За да направите това трябва да излезете от всичките си Google акаунти. След това отворете приложението Settings на телефона си, отворете секцията „Accounts“ и докоснете „Remove account“ под всеки акаунт.
Вижте защо Android смартфоните все още не могат да заменят компютрите
Discussion about this post