Едно от най-важните неща, които всеки трябва да направи, започвайки бизнес или създавайки нов продукт или услуга, е да избере подходящо име за него. Това е доста труден избор, който в крайна сметка може дори да реши съдбата на конкретния продукт. Ако то е трудно за запомняне или се асоциира с нещо неприятно, например, потребителите могат никога да не му дадат шанс.
От друга страна, обаче, ако е измислено с креативност, то ще се запечата в ума на потребителите и ще се превърне от наименование на един продукт в символ на цялата компания. Вземете за пример имена като Apple или Coca Cola, например. От сайта Honkiat.com ни предложиха пет съвета, които да не забравяме ако един ден решим да пуснем на пазара свой собствен продукт или услуга. Ето кои са те.
1. Уверете се, че името ще може лесно да се намери в Мрежата
Днес огромна част от бизнеса на една компания протича онлайн, особено що се отнася до дейности като маркетинг и реклама. Изберете такова име за своя продукт, което потребителите ще могат лесно да намерят ако го изпишат в уеб търсачката си. Не забравяйте да създадете и специален уебсайт за него и, разбира се, уверете се, че присъства по някакъв начин и в социалните мрежи.
2. Уверете се, че е просто
Това важи с особена сила за имена, изписани на английски, каквото най-вероятно и вие бихте избрали. Трябва да се уверите, че името е достатъчно просто, за да не изписвано по различни начини от потребителите, когато го търсят в Мрежата. Така, например, името на компанията Xerox често погрешно се изписва Zerox, именно защото на английски думата „xerox”, която се е превърнала в нарицателно име, започва със звука „з“.
3. Уверете се, че е оригинално
Разбира се, не трябва да жертвате оригиналността за сметка на простотата. Все пак, за да бъдете запомнени, продуктът ви трябва да носи интересно име. За да се уверите, че вашият продукт се откроява достатъчно сред тълпата, трябва да разучите как са подходили към имената на собствените си продукти вашите конкуренти. След като сте направили това, опитайте се да измислите име, което е колкото се може по-различно от техните.
4. Винаги мислете за това как ще изглежда логото
Опитайте се да измислите такова лого, което да отразява по някакъв начин името на продукта ви. Един от най-добрите примери за това е отхапаната ябълка на Apple. Не че това е нещо задължително, но ако клиентите ви могат да се досетят за името на продукта ви само от логото на компанията, това ще направи бизнеса ви много по-разпознаваем и популярен сред хората.
5. Името трябва да пресъздава не само идея, но и чувство
Това е най-трудната стъпка и изисква доста креативност и мислене. От Hogkiat.com илюстрират идеята си с два доста добри примера. Единият от тях е името Google, което, поне в ума на англоезичните потребители, се асоциира с идеята за googly eyes – въртящи се очи, направени от пластмаса, които по някакъв начин се свързват с търсене. Вторият пример е името Starbucks, което по никакъв начин не ни обяснява, че става въпрос за кафе, но което създава у нас едно чувство за енергия и спонтанност – неща, които кафето безспорно ни дава.
Discussion about this post