Ако искате да изпратите копие на файл от офис приложение като PDF може да си спестите традиционния процес на споделяне. Вместо това има как да го прикачите към имейл, което е още по-лесно и удобно. По този начин няма да се налага да конвертирате самия файл. Ето как да го направите от устройства с Windows и macOS, съобщава HowToGeek:
Изпращане на офис файл като PDF в Windows
Когато изпращате файлове от Word, Excel или PowerPoint в PDF формат ще видите два различни прозореца на екрана. Това зависи от факта дали сте записали даден файл в OneDrive или не. Следващата стъпка е да изберете Share бутона в горния десен ъгъл.
Aко сте избрали да съхраните файла в OneDrive трябва да изберете “Send a Copy” в долната част. Остава само да маркирате PDF като предпочитан формат за запазване.
В случай, че пазите файла локално ще видите друг прозорец. Разполагате с опцията “PDF” в секцията “Аttach a Copy”. Така няма да се налага първo да запазвате файла в OneDrive.
След това ще се покаже прозорец за създаване на имейл, като към черновата е прикрепен и съответния PDF файл. По подразбиране името на съобщението ще бъде идентично с това на прикачения документ, но може да го промените.
Изпращане на офис файл от Mac
Първата стъпка е да изберете “Share” бутона от менюто.
Ако сте запазили файла в OneDrive кликнете върху “Send a Copy”. От падащото меню до “Send As” трябва да изберете “PDF”. Последната стъпка е да натиснете “Email as attachment”.
Запазването на локално копие ще изисква да изберете “Send a Copy” в долната част на прозореца.
От падащото меню кликнете последователно “PDF” и “Еmail as Attachment”
Oстава само да довършите текста на своя имейл преди да го изпратите.