Оптимизацията за търсачки (Search Engine Optimization) е изключително важна. Доказателството – само през юли месец т.г. има 113млрд. търсения. Techradar.com предлага няколко съвета как да повишите трафика на вашия уебсайт.
Вижте още:
Как да подобрите Google rank-а на вашия уебсайт (част 2)
Има два вида резултати в търсачките – естествени и платени. Естествените резултати зависят от техническата изработка и съдържанието на сайта. Платените резултати се появяват около естествените и са предварително заплатени от собствениците на сайтовете. Според проучвания потребителите предпочитат естествените резултати, защото ги приемат като по-точни и по-надеждни. Затова като подобрите естествените резултати за вашия сайт ще повишите и трафика му.
Естествените резултати се делят на on-page и off-page. On-page резултатите зависят от кода и съдържанието, които използвате за вашият уебсайт. Off-page резултатите зависят от странични фактори, над които нямате влияние. Затова Techradar.com се съсредоточава върху on-page методи за оптимизация.
Най-важното е да улесните максимално достъпа до уебсайта ви, за да сте сигурни, че търсачките ще го намерят. Има два начина търсачките да го намерят. Първият е директно да включите вашия сайт към техния индекс (Google, Yahoo, Bing). Вторият начин е да чакате да ви открият чрез линкове към вашия сайт от други сайтове.
Следвайте стъпките, за да подсигурите достъп на търсачките до вашия сайт.
Не пречете на търсачките да индексират вашия сайт през The Robots Exclusion Protocol с помощта на robots.txt файл, който дава инструкции на търсачката. Robotstxt.org дава дпълнителна информация на този линк.
Осигурете съдържание, което може да се чете. Избягвайте да използвате само Flash за цялото съдържание. Не забравяйте, че search spiders не виждат изображения и видео материал. Те виждат само написаното.
Осигурете ясна система от вътрешни линкове. Използвайте dedicated навигация към важните раздели в сайта. Разпределете съдържанието в отделни раздели отразени в навигацията, за да улесните потребителите и търсачките.
Отстранете повторенията в съдържанието. Те може да се предизвикани от вашия сървър или CMS.
Използвайте думи, които са ключови за вашия бизнес и целева група. Направете проучване кои са най-често използваните думи при търсене във вашата сфера. Популярността на дадена ключова дума показва колко пъти в месеца е използвана при търсене. Оттук ще разберете колко потребители може да привлечете.
Анализът на конкурентните ключови думи показва до каква степен думата ще действа. Колкото по-голяма конкуренция има, толкова по-трудно ще действа. Анализът на тенденциите показва кога през годината е най-пододящото време да се използва дадена ключова дума. Това помага при подбора на съдържание и определянето на бюджета за он-лайн реклама.
Бяла и черна оптимизация
Техниките използвани за постигане на високи резултати при търсене се делят на бели и черни. Черните техники заблуждават търсчката, че съдържанието на сайта е свързано с търсената дума. Това е бърз и лесен начин за изкуствено повишаване на позиции. Добрата новина е, че търсачките сами разпознават черните техники и санкционират сайтовете, които ги използват. Някои от черните техники са порталните страници, които използват дадената дума, за да привличат трафик от търсачките и след това препращат към напълно различен уебсайт. Друга такава техника е изкуственото натъпкване на съдържанието с ключови думи.
През 2006г. Google вади БМВ от индекса си, защото компанията прилага черна техника. БМВ изполва портална страница за фразата „използвана кола”. Тази страница препраща към заглавната страница на БМВ. Blogoscoped.com предлага цялата история околко БМВ.
Търсене в реално време
С навлизането на социалните мрежи, търсенето в реално време става все по-актуално. Отговорността за това носи Twitter. Първоначално Twitter „крие” търсачката на search.twitter.com. Днес тя е вече на началната страница.
Търсенето в реално време е особено важно за новините, които бързо остаряват и губят значимостта, която са имали в началото.
Очаквайте продължение по темата утре.
Discussion about this post