Въпреки успокоенията на икономистите, рецесията все още продължава. В условия на финансова криза компаниите понякога сменят кардинално посоката си, за да могат да оцелеят. Ако сте ръководител на някоя фирма и виждате, че нещата отиват на зле, трябва да се решите да направите най-важната стъпка – рестартиране на бизнеса. Ето и 9-те правила на този процес, според Businessweek.com.
1. Оставете миналото зад гърба си
Дори организацията ви в момента да олицетворява вашите дълги усилия, бъдете подготвени да оставите миналото назад и да се фокусирате върху бъдещето. Решете кои от нещата трябва да бъдат забравени и кои си струва да получат втори шанс.
2. Научете се да се фокусирате по-дълго върху даден проект
Ако не успявате да задържате вниманието и усилията си върху даден проект, признайте го първо пред себе си и после пред служителите си и си наемете помощник, който се е доказал в изпълняването на дългосрочни проекти.
3. Споделяйте властта си
Научете се да споделяте контрола върху компанията си с всички свои служители – от акционерите до работниците, клиентите, търговците и доставчиците. Всички те играят важна роля в осъществяването на целите, които сте си поставили.
4. Опитайте се да приемете бъркотията
Рестартирането на бизнеса е дълъг процес. Преди да приключи ще ви се наложи многократно да изоставяте даден проект или да модифицирате друг. Научете се да приемате бъркотията и безредието, които неизменно ще ви съпътстват.
5. Поощрявайте новаторството у своите служители
Със сигурност сред служителите ви има такива, които не обичат промените. Не ги атакувайте директно. Вместо това поощрявайте другите – онези, които са с иновативно мислене и вярват в бъдещите възможности за компанията.
6. Подтиквайте служителите си да изказват мнението си
Новаторството не е възможно без свежи идеи, които могат да дойдат от всички страни. Именно затова изслушвайте всички свои служители, дори скептиците. Дайте им възможност да се изкажат. Някъде сред различните мнения ще откриете най-доброто.
7. Бъдете модел за подражание
Промяната в компанията със сигурност ще налага и промяна в поведението на служителите. Покажете им точно какво искате от тях чрез себе си – станете модел на това поведение, което очаквате и от тях.
8. Не се нагърбвайте с абсолютно всичко
Ваша е работата да подтиквате служителите си да се фокусират постоянно върху целите на компанията. Оттам нататък, обаче, не бива да се намесвате навсякъде. Отпуснете се и оставете другите да задвижат процеса, а вие просто следете за отклонения по пътя.
9. Забравете за план Б
Ако искате да направите нещо наистина значимо, забравете, че съществува такова нещо като план Б. Опитайте се да обвържете цялата компания към зададената цел и постигнете трайна и автентична промяна.
Discussion about this post