Сядате на компютъра, за да свършите важна работа, но виждате съобщението No Internet Access. Ужасният жълт триъгълник с удивителен знак се появява над иконата за интернет връзка, досадно заявявайки, че нямате достъп до интернет.
Как да поправите тази ужасна грешка в Windows? От Make Use Of знаят решението и ще ни покажат стъпките, които трябва да изпълним, за да разрешим този проблем и да се свържем с мрежата.
Преди да продължим, трябва да обясним какво точно се случва с мрежата ви, когато видите тази грешка. За да направим това, е необходимо да обясним някои основни неща за домашната мрежа.
Когато използвате безжично устройство като лаптоп, то се свързва с рутера ви. Рутерът е устройството, което управлява връзките между устройствата във вашия дом. Вашият рутер се включва в модем, устройство, което свързва трафика в домашната ви мрежа и в интернет.
Ако виждате „Connected“, „ no internet access“ или подобни грешки на компютъра, това означава, че компютърът ви е свързан правилно към рутера, но не може да се свърже с интернет. А ако виждате съобщения „Not connected“, „no internet“ или „No internet connection“ това означава, че компютърът ви не е свързан с рутера изобщо. Тази информация ви дава някои указания за това, какъв е проблемът и как да се справите с него.
Стъпка 1: Проверете дали другите ви устройства могат да се свържат
Вземете телефона си или друг компютър, и вижте дали могат да се свържат с мрежата. В Android ще видите иконка X над символа за Wi-Fi и ще забележите, че сте свързани с мобилната си мрежа. Потребителите на iOS могат да посетят Settings > Wi-Fi и да проверят за съобщение No Internet Connection.
Ако компютърът ви е единственото устройство, което не може да се свърже, това вероятно се дължи на неправилно конфигурирана настройка само на това устройство. Но ако никое устройство не може да се свърже с мрежата, то тогава проблемът е свързан с мрежовото оборудване и по този начин можете да пропуснете някои от стъпките, описани по-долу.
Ако проблемът засяга всичките ви устройства, трябва да извършите един бърз тест. Изключете Ethernet кабела, който свързва вашия модем с вашия рутер, и го използвайте, за да свържете компютъра към модема. Ако връзката се възобнови, то тогава проблемът е във вашия рутер.
Стъпка 2: Рестартирайте компютъра си
Както при много други проблеми, рестартирането на компютъра е първата стъпка за отстраняване на неизправности, която трябва да опитате. Ако имате късмет, след рестартирането интернет връзката ви ще се възстанови.
Повечето от тези съвети предполагат, че използвате безжична връзка. Ако обаче сте свързали компютъра с рутера чрез Ethernet кабел, опитайте с друг кабел, за да се уверите, че вашият не е повреден.
Стъпка 3: Рестартирайте вашия модем и рутер
Трябва само да издърпате захранващия щепсел от двете устройства и да ги оставите изключени за минута, две. Първо включете модема, оставете го да се стартира и след това включете рутера. Изчакайте няколко минути, като междувременно се уверете че вашият рутер и модем работят правилно. Ако никоя от лампичките на някое от тези устройства не свети, то тогава проблема е в хардуера.
Стъпка 4: Стартирайте инструмента Windows Network Troubleshooter
Ако проблемът е с Windows компютъра ви, това може да се дължи на факта че нещо не е наред с мрежовите му настройки. Въпреки че вграденият инструмент за отстраняване на неизправности при Windows обикновено не решава проблеми, струва си да опитате, преди да продължите към следващите стъпки.
Отидете до Settings > Network & internet > Status. Изберете Network troubleshooter и следвайте стъпките, за да видите дали Windows може да отстрани проблема. В Windows 7 ще намерите същия инструмент в Start > Control Panel > Troubleshooting > Network and internet > Network Connections.
Стъпка 5: Проверете настройките на IP адресите си
Струва си да проверите дали вашият компютър има валиден IP адрес. В повечето домашни мрежи при нормални обстоятелства рутерът изпраща адреса на устройствата, когато се свързват. Ако IP настройките на вашия компютър не са правилни, това може да е причината за проблема, който имате.
В Windows 10, кликнете с десния бутон на мишката върху иконата на мрежата в System Tray и изберете “Open Network & internet settings”. Кликнете върху опцията “Change adapter options” и след това кликнете двукратно върху връзката, която използвате.
В Windows 7, кликнете с десния бутон върху иконата на мрежата и изберете “Open Network and Sharing Center”. Кликнете върху името на мрежата си до “Connections”.
От тук кликнете върху бутона Properties. Намерете Internet Protocol Version 4 в списъка и кликнете двукратно върху него. Уверете се, че са избрани опциите “Obtain an IP address automatically” и “Obtain DNS server address automatically”. Натиснете “OK”, и след това опитайте да се свържете отново.
Стъпка 6: Проверете състоянието на вашия интернет доставчик
Време е да проверите дали вашият доставчик на интернет услуги (ISP) няма проблем.
Стъпка 7: Изпробвайте няколко команди за Command Prompt
Windows има няколко мрежови команди в Command Prompt. Трябва да ги, за да разберете дали те изясняват проблема ви. Въведете “cmd” в “Start Menu”, след което кликнете с десния бутон на мишката върху него и изберете “Run as administrator”, за да отворите прозореца “Command Prompt”.
За да възстановите някои от файловете, които Windows поддържат за достъп до интернет, използвайте тези две команди:
netsh winsock reset
netsh int ip reset
Ако това не помогне, опитайте да освободите IP адреса на компютъра си и да получите нов с тези две команди. Изпълнете ги последователно:
ipconfig /release
ipconfig /renew
И накрая, опреснете DNS настройките на компютъра си с тази команда:
ipconfig /flushdns
Рестартирайте вашия компютър.
Стъпка 8: Деактивирайте защитния софтуер
Може антивирусният софтуер, който сте инсталирали на компютъра си да възпрепятства достъпа до интернет. През 2017 гoдина безплатният антивирус на Avast не позволи на много от потребителите да се включат в мрежата поради бъг. Тези, които са инсталирали ръчно последната актуализация, откриха, че проблемите им са изчезнали.
Деактивирайте всички антивирусни приложения на трети страни, които сте инсталирали наскоро и вижте дали връзката ви се оправя. И докато сме на тема сигурност, струва си да проведете сканиране за злонамерен софтуер. Злонамерената програма би могла да попречи на вашата интернет връзка.
Стъпка 9: Актуализирайте безжичните драйвери
Обикновено не е нужно да актуализирате драйверите на компютъра си, тъй като това често води до повече проблеми. Но ако все още имате проблем, трябва да проверите за актуализации на драйверите.
Стъпка 10: Възстановяване на мрежата
Ако сте преминали през всички тези стъпки и все още не можете да получите връзка, трябва да нулирате мрежовите настройки. Ако компютърът ви с Windows 10 е единственото устройство, което не можете да свържете с мрежата, можете да възстановите връзката, като отворите Settings > Network & internet > Status. Кликнете върху Network reset в долната част на екрана и след това върху Reset now. Това ще премахне напълно всички мрежови адаптери и ще върне всичките ви мрежови настройки към фабричните им стойности. Трябва да зададете всичко отново, но пък би трябвало да решите проблема си.
За съжаление, няма еквивалент на това в Windows 7. Можете обаче да симулирате част от това нулиране. Кликнете с десния бутон на мишката върху иконата на мрежата в System Tray, изберете Open Network and Sharing Center, и кликнете върху Change adapter settings. Кликнете с десния бутон върху адаптера, който използвате, и изберете “Disable”. Рестартирайте и го активирайте отново.
Когато не можете да свържете онлайн няколко устройства, най-добрият ви залог е възстановяването на вашия рутер. Потърсете малка дупчица на гърба или в долната част на рутера си и я натиснете с карфица за няколко секунди, за да върнете рутера към фабричните му настройки. Ако няма бутон за нулиране, ще трябва да влезете в рутера си и да го върнете към фабричните му настройки от там.
Discussion about this post