Онлайн спамърите вече използват нова техника за фокусиране на вниманието върху дадена тема. ‘Разгневени блогъри’ (или така наречените flamers) е последната техника на спамване във форуми и потребителски групи за дискусии.
Помните ли класическите произведения на британските писатели от 60-те години на миналия век? Авторите останаха завинаги известни като групата на ‘Гневните млади мъже’. Но ако тези писатели изразяваха недоволството си от застоя в моралните устои на обществото, днешните ‘гневни блогъри’, положили началото на flaming или flame bait съобщенията в интернет имат съвсем различни цели.
Какво представлява техниката flaming в социалните мрежи? Това са съобщенията, които се изпращат до определена група с цел отварянето на дискусия по дадена тема. В случая обаче, начинът на поднасяне на темата е толкова провокативен, че неизменно предизвиква гневен отговор (flame – от англ., ‘огън’) или разгорещен спор.
По тази причина, съобщението се нарича flame bait (примамка за започване на разгорещен спор). Целите обикновено са съвсем прозаични, като създаването на повече коментари по дадена тема, и генерирането на по-големи дискусии и трафик. Пробелмъ при тази техника е, че в повечето случаи, поне в миналото, потребителят, който е започнал темата обикновено няма никакъв интерес по предложената дискусия, а просто иска да се позабавлява за сметка на нивните спорещи.
В течение на времето обаче, тази техника започва да набира сила, и да се прилага все повече целенасочено за постигането на най-различни цели. Група от словенски и британски изследователи са направили ‘анализ на настроенията’, за да определят емоционалното съдържание на постингите в онлайн форумите на Би Би Си и уеб сайта за споделяне на теми digg.com.
Екипът е създал алгоритми, които са претърсили онлайн съдържанието в двата сайта за ключови думи, емотикони, и фини езикови маркери, като например правописни грешки, и са използвали резултатите, за да се изчисли „резултатът на щастието” за всеки постинг.
Резултатите показват, че дългите теми са значително по-емоционално- негативни, от късите, при които емоционално-позитивните дискусии имат тенденция на намаляване на съобщенията. Освен това, било установено, че дългите разговори почти винаги започвали с негативни коментари. „Ако искате дълъг разговор, не започвайте с ‘Обичам това!’, поне не и онлайн“, казва Майк Телуолl, ръководител на отдела за статистически киберметрични изследвания в Уулвърхемптън, Великобритания.
Какви са изводите за масовия потребител на социалните мрежи и онлайн дискусионните форуми? Внимавайте в какво се забърквате, ако се опитвате да ‘вкарате някого в път’, поради негативното му или некомпетентно изказване по някоя тема онлайн. Може да станете жертва на хитър flamer, чиито цели да ви впримчи в безполезна дискусия могат да ви развалят настроението и дави изгубят ценно време.
Освен това, в желанието си да ‘поддъжат огъня’, мнозина практикуващи на flaming техниката може и да ви вкарат в доста вредни заблуди. Така че премисляйте всяко свое мнение, и не бързайте да отговаряте на всеки странен, глуповат, или най-малкото странен коментар. Провокаторите дебнат отвсякъде.
Discussion about this post