Най-разпространената представа за Facebook разглежда социалната мрежа само като място за губене на ценно време или в най-добрия случай за връзка с приятелите ни. Според Mashable.com, обаче, Facebook е много повече от това.
Докато повечето хора смятат, че социалната мрежа по-скоро би ни коствала работата, от сайта твърдят, че благодарение на нея можем да намерим желаното работно място. Вижте как.
1. Четете внимателно обновленията по стената си
Сред всичкия спам, който наводнява стената ви под формата на съобщения за подвизите на вашите приятели във FarmVille или Mafia Wars, понякога изскачат наистина полезни предложения. Няма начин някога ваш приятел да не е споделял, че фирмата му си търси допълнителни служители. Следващият път защо не се свържете с този приятел, за да разберете по-добре за какво става въпрос?
2. Присъединете се към група
Случвало ли ви се е да знаете какво искате да работите, да сте сигурни, че бихте допринесли с работата си за някоя фирма, но просто тази фирма не търси служители? Това че дадена компания не търси в момента нови хора не означава, че вие не можете да пробвате. Присъединете се към групата й във Facebook, споделете, че харесвате с какво се занимават и учтиво си предложете услугите. Какво пък, от опит глава не боли.
3. “Харесвайте” и се сприятелявайте с любимите си компании
Ако искате да работите в дадена компания, но в момента те наистина не желаят да наемат никого, приемете фактите такива каквито са. Поне временно. Ако “харесате” или се сприятелите с любимите си компании, веднага щом те решат, че имат нужда от някой, ще разберете това под формата на обновление на тяхната стена. Никога не се знае кога може да ви проработи късметът.
4. Участвайте в конкурси
Фирмите, които имат акаунт в социалната мрежа, доста често стартират конкурси с двойна цел – реклама на техния бизнес и евентуално привличане на нови служители. Един подобен конкурс, например, може да изисква от участниците да съберат колкото се може повече “харесвания” за една седмица и това ще им гарантира място в съответната компания. Разбира се, подобни конкурси не са нещо често срещано, но все пак е добре от време на време да се осведомявате за подобни иницативи.
5. Започнете диалог
Много компании, регистрирани във Facebook, имат за цел не само да промотират дейността си, но и да получат директна връзка с техните клиенти или потенциални служители. На страниците на тези компании можете да започнете диалог както на по-общирна тема, например, до каква степен е важна дейността на такава компания, както и по-конкретни неща свързани с вас. Много компании споделят, че когато търсят нов служител чрез социалната мрежа, първо преглеждат тези, които са писали по стената на тяхната страница.
Discussion about this post