През 2007 година Facebook за първи път представиха пред света услугата Pages (Страници), която най-накрая позволи на фирмите да рекламират пълноценно бизнеса си в социалната мрежа. По този начин се утвърди следното схващане: така наречените Страници ни позволяват да бъдем във Facebook и същевременно да пазим от останалите личния си живот.
Според някои потребители, обаче, това разделение е напълно ненужно, тъй като един личен профил може да е едновременно личен и професионален, ако знаем как да го направим такъв. За щастие, това не е тайна. От FastCompany.com ни дават пет съвета, с които можем да извлечем ако не доходи, то поне популярирането на това, което правим. Ето кои са те:
1. Добавете бутон Subscribe
Ако нямате нищо против приятелите ви да получат достъп до всичко, което правите през Facebook, то добавете бутон Subscribe към профила си. По този начин, ако имате бизнес и често пишете за него, ще държите приятелите си винаги в течение. Ако бизнесът ви си има отделен сайт, не забравяйте да добавите в него линк към страницата ви във Facebook.
2. Пазете личната си Timeline
Ако решите, че искате да превърнете личния си профил в професионален, то трябва да се уверите, че така наречената Timeline е защитена. Редактирайте тази услуга, така че да скрие от приятелите ви всякаква лична информация, която мислите, че не ги касае. Така, например, можете да изберете да скриете снимки на децата си, други от някоя ваканция и така нататък.
3. Обновете информацията си
Точно под заглавната снимка във вашата Timeline са поместени някои от най-важните факти от живота ви. Уверете се, че те са обновени. Задължително впишете сегашната си месторабота и редактирайте (или ако трябва изтрийте) информация, която дава прекалено лична информация за вас, като например къде живеете в момента или кои училища сте посещавали като дете.
4. Избирайте внимателно снимките си
Ако твърдо сте решили да превърнете профила си в професионален, то помислете добре за неговия външен вид. Опитайте се да изберете такива снимки, които ще ви представят достатъчно професионално. Така, например, профилната снимка може да показва вас, а заглавната ви страница – логото на компанията ви или нещо подобно.
5. Бъдете редовни
Ако наистина искате да достигнете до голям брой нови клиенти, трябва да бъдете редовни в публикациите си. Разбира се, не прекалявайте. Но трябва да се вижда, че не само сте направили профил на фирмата си във Facebook, но и че действително се интересувате от клиентите си и искате да поддържате връзка с тях.
Discussion about this post