Един от най-големите проблеми на email, в сравнение с останалите методи за онлайн комуникация, е че е бавен. Много бавен. В същото време броят на писмата е най-голям. Основателят на сайта Digg публикува свой официален блог, в който дава няколко съвета как да улесните работата си с електронната поща.
Добавете си сигнатура от тук, която ще следи вашите писма да не са по-дълги от 3 изречения. Така ще казвате всичко необходимо кратко и ясно.
Напишете в края на писмото си „изпратено от мобилния ми телефон”, като може и нарочно да сбъркате някоя дума. Никой няма да ви се сърди на грешките и кратките отговори, когато са от телефон, а напротив, ще оценят, че отделяте време за тях и когато сте в движение.
Създайте си VIP филтър. Включете в него най-важните за вас хора и отделете писмата им да пристигат в отделна папка.
За потребителите на GMail има и още една благинка. Ако някой сайт иска email, а вие не сте много сигурни в искреността му, може да добавите таг +spam към адреса си (vashetoime+spam@gmail.com). Така GMail автоматично ще сортира тези писма в Спам папката. Вместо „spam”, може да сложите каквато си дума искате след знака +. Ефектът ще е същият.
А ако използвате Apple Mail или подобна програма, може да направите и специален филтър, който ще е полезен, ако пощенската ви кутия се залива от стотици писма. Първо направете филтър, който автоматично отговаря на всички неотворени писма, например след 10-14 дни. Автоматичният отговор да започва например с „Вашият email (публикуван отдолу)”, нека каже истината, че писмото не е отворено и е преместено в архива. Ако изпращачът все още иска отговор от вас, може само да отговори на това писмо и неговият въпрос автоматично ще бъде прехвърлен в приоритетния списък. След това направете още един филтър, който да търси текста „Вашият email (публикуван отдолу)” и да сортира писмата в отделна директория, която преглеждате ежедневно.
Discussion about this post