Всяка социална мрежа вече поддържа видео. Смята се, че до 2019 година, 80% от световния интернет трафик ще се използва за гледане на видео. Ако искате да привлечете вниманието на хората във Facebook или в другите социални мрежи, добре е да научите триковете за качване на перфектни клипове.
Според Make Use Of, най-голямата грешка, която може да се направи е да качим едно и също видео във Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, и Snapchat, защото в различните социални мрежи има различни типове потребители, и онова, което привлича хората в Twitter например, може да е безинтересно за потребителите на YouTube, и така нататък.
Ето защо специалистите препоръчват съдържанието да се персонализира за всеки тип аудитория. Всеки сайт налага свои ограничения за това, което може и не може да се направи с клиповете, които искате да качите. Това може да бъде максималната дължина на видеото, размера на файла, файловите формати и други. Вижте следната таблица за повече детайли:
Ето някои насоки за качване на перфектното видео в отделните социални мрежи. Те са важни, тъй като познаването на ограниченията, които налагат отделните сайтове е само половината от битката. Само защото можете да качите два часа видео на Facebook не означава, че трябва да го правите. Вниманието на публиката може да се задържи само ограничен период от време, а и трябва да сте наясно с това от какви теми тя се вълнува.
1. Facebook
Facebook потребителите търсят забавните моменти и като цяло гледат видеоклипове с дължина от 30 секунди до една минута. Смешните домашни видеоклипове, клипове с животни и всичко, свързано с храна със сигурност ще бъде оценено. Добре е да качвате видео клипове, които са снимани в портретен режим (вертикално).
2. YouTube
Потребителите на YouTube предпочитат по-задълбочените клипове и като цяло гледат видеоклипове с дължина около три минути. Видео клипове със съвети, демонстрации и анимации са най-доброто, което може да качите в YouTube. Добре е да качвате видео клипове, които са снимани в портретен режим (вертикално).
3. Twitter
Потребителите на Twitter търсят бърза полезна информация и ще гледат всяко видео с дължина от 10 до 30 секунди. Можете да качвате видео клипове, които са снимани както в портретен режим (вертикално), така и в пейзажен (хоризонтално).
4. Instagram
Потребителите на Instagram се вълнуват от сладки, вдъхновяващи и стоплящи сърцето теми. Творчеството тук се цени много. Добре е да качвате видео клипове, които са снимани в портретен режим (вертикално).
5. Snapchat
Snapchat потребителите търсят забавление. Видеото не трябва да е по-дълго от 10 секунди и трябва да е снимано в портретен режим (вертикално).
6. Допълнителни съвети
– Видеозаписите във Facebook се стартират автоматично, така че преди потребителят да е превъртял надолу страницата и подминал клипа, той трябва да бъде ‘грабнат‘ от вашето видео. Следователно, първите три секунди са от решаващо значение.
– Видеоклиповете се стартират автоматично не само във Facebook, но и във всички големи социални мрежи, но потребителите търсят начини да забранят тази опция. Причината за разочарованието на хората от автоматичното стартиране на клиповете е аудиото. Звукът често е силен и стряскаш. Ето защо специалистите съветват, че най-добрият звук за клиповете във Facebook е тишината. Разбира се, това не означава, че клиповете трябва да са напълно без звук. Чувствайте се свободни да добавяте музика или други звуци, но просто не използвайте аудиото за привличане на вниманието на зрителите.
– Концентрирайте се върху миниатюрите. Facebook и YouTube позволяват да добавите потребителски миниатюри. Например, ако един блог пост има вградено видео, ще видите миниатюрата с „play” икона над нея. Instagram, Twitter, и Snapchat нямат възможности за добавяне на миниатюри, а вместо това може да изберете първия кадър. Можете обаче да се възползвате от тази възможност. Използвайте добър видео редактор за Android или iPhone и вмъкнете слайд на текст в началото.
Discussion about this post