Живеем в свят, в който социалните медии заемат голяма част от живота ни. Почти всеки поства събития от живота си на услуги като Instagram, Snapchat, Facebook, Twitter и други. Споделянето на информация в интернет обаче не е без последствия.
За някои хора, последствията от публикуването в социалните медии може да бъдат малки, но за други тези техни действия може да ги отведат в затвора и до загуба на милиони долари, тъй като има доста случаи, в които социалните медии се използват като доказателство в съда. Ето за какво точно става дума.
1. През 2009 година, Даниел Хаудън става първия човек подведен под отговорност заради своите туити. Той призовавал за война срещу американското правителство и заплашвал, че ще реже глави на полицаи.
2. През 2013 година, рапарът Neno Best е арестуван след като публикувал снимки в Instagram и видеоклипове в YouTube, намеквайки, че продава оръжия в студиото си в Бруклин.
3. През месец април 2016 година, двама души са арестувани в Охайо след като обрали банка. Причина за откриването им става публикувана от тях снимка във Facebook, на която те държат пачки с пари.
4. Хълк Хоган спечели $115 милиона в дело срещу сайта Gawker, публикувал видео запис със сексуално съдържание. Съдебните заседатели постановиха, че Хоган трябва да получи 55 милиона за нанесени вреди и още 60 милиона за емоционални травми. Видеото беше публикувано през 2012 година, след като Хоган тайно е бил записан да прави секс със съпругата на свой приятел. В съда, от адвокатите на чекиста била използвана информация от чат платформата Campfire, където служители на Gawker се представяли за Хоган и говорели за видеото, за да бъде името му още повече очернено.
5. Федералната търговска комисия обвини американския онлайн магазин Lord & Taylor, че през месец март миналата година си е партнирала с модни блогъри и онлайн изданието на списанието Nylon, за да насърчава конкретна линия облекла, без да става ясно за хората, че постовете са платени реклами. Стана ясно, че Lord&Taylor са платили на 50 модни блогъри по $ 4000, за да публикуват своя снимка в Instagram, носейки една и съща рокля от новата им дизайнерска линия с цена 88 долара. Наличните бройки от въпросната рокля разбира се, бързо били разпродадени, но за тази нелоялна постъпка срещу Lord&Taylor е заведено дело в съда.
Вижте защо е толкова трудно да изтрием профилите си в социалните мрежи
Discussion about this post