През 2020г. приходите от електронна търговия в Европа се оценяват на $425 млрд. . Според прогнозите приходите от нея ще продължат да растат, достигайки $569 млрд. през 2025г. Ако вашият бизнес все още не се е възползвал от това, което електронната търговия може да предложи, тенденциите показват отлични перспективи и през 2023г.
Ролята на омниканалната търговия
Омниканалната търговия е подход към търговията, който осигурява на клиентите да пазаруват еднакво удобно онлайн и офлайн. Практиката на омниканалната покупка е изключително популярна. 56% от хората, които са закупили продукти от физически магазин, са използвали своите смартфони, за да търсят продукти или да правят пазарни проучвания, докато са в магазина. Това означава, че клиентите искат да могат да правят своите проучвания онлайн, дори ако вече са в магазин и обмислят да направят покупка.
Въз основа на това вече наложено потребителско поведение, е за предпочитане да се създаде последователно клиентско изживяване във всички допирни точки на омниканалната търговия на дребно. Тези допирни точки могат да включват телефонни обаждания, онлайн посещения, покупки на мобилни устройства и лично взаимодействие. За да направят покупка, клиентите могат да се свържат с марките чрез някой или всички тези канали, така че техният опит да бъде унифициран.
Мобилна търговия
Технологиите се развиват и това води до увеличаване на мобилните търговски транзакции. Днес в света има 7,26 милиарда потребители на мобилни телефони, включително смартфони и конвенционални телефони. Това означава, че 91% от световното население притежава мобилен телефон. Освен това, според прогнозите, потребителите на мобилни телефони ще достигнат 7,516 милиарда до 2026 г. За електронната търговия на дребно това означава, че все повече и повече потребители ще могат да купуват продукти или услуги чрез своите мобилни устройства, предпочитайки мобилната търговия като канал за продажби.
Очаква се глобалните продажби на мобилна търговия да достигнат 4,5 трилиона евро до 2024 г. Това представлява приблизително 69,9% от общите продажби на електронна търговия. Жизненоважно е да се уверите, че вашият сайт е оптимизиран за мобилни телефони.
Социална търговия онлайн
Популярността на социалните медии нараства всяка година. 59% от хората използват платформи за социални медии. До 2026г. прогнозата е, че такива платформи ще генерират 2,9 трилиона евро глобални продажби.
Най-популярните социални медийни платформи за социална търговия са Instagram, Facebook, TikTok, Pinterest, Snapchat , а сега и Twitter. Ако все още не използва една от тези платформи, сега е подходящият момент да стимулирате продажбите си чрез тях.