Аpple толерират своята екосистема от мобилни услуги и приложения за сметка на външните разработчици. Агресивната стратегия на компанията често е предизвикала полемики и разследвания с регулаторите на ЕС. Стриктните правила за гарантиране на естествена конкуренция и нормални права за всички разработчици в iOS могат да доведат и до строги финансови санкции.
Въвеждането на Digital Market Act се очаква да задълбочи проблемите в тази насока за Apple. Това е пакет от законодателни марки, които търсят по-голям контрол над дейността на технологичните компании. Планираните промени в Digital Market Act обръщат специално внимание на Safari – браузъра на Apple, който е препоръчителен избор за всичките им устройства.
Актуално изискване принуждава разработчиците да използва WebKit енджина, който е основа на Safari. Toва означава, че Google, Mozilla и Microsoft трябва да оптимизират своите браузъри за WebKit. Крайният резултат е, че версиите на Chrome, Edge и Firefox за iOS изглеждат и функционират по същия начин, както Safari.
Aко уеб браузърите не са базирани на WebKit няма да се разпространяват в App Store, което е сериозно ограничение. Това изискване вреди на конкуренцията, тъй като не позволява на Google, Mozilla и Microsoft да използват собствени браузър енджини в iOS, които са алтернатива на WebKit.
Отсъствието на продуктова диференциация влияе негативно и на софтуерните иновации в App Store. Последният пакет от промени в Digital Market Act регулира проблема и ще позволи на конкурентни браузър енджини като Chromium. Това е технология използвана от десктоп версиите на Chrome, Edge, Firefox, Opera и др.
Група от разработчици вече създадоха Open Web Advocacy с основната цел да премахнат изискването на Apple за WebKit, тъй като затруднява разработката на приложения и ограничава конкуренцията.