Обявяването на услугата Google Instant бе един от най-хитрите ходове на компанията в цялата история. Мигновеното търсене се превърна в сензация само няколко часа след представянето си, а технологичните сайтове и блогове продължават да анализират неговите добри и лоши страни. Най-интересното, обаче, според Searchenglineland.com е как Google успяха толкова добре да промотират услугата си с толкова малко средства и усилия. Бяха нужни само една пресконференция и няколко интервюта и Google Instant се превърна в хит.
Според анализатори, услугата на Google се стреми само към едно – да противодейства на Microsoft и тяхното подобрено търсене чрез Bing. Софтуерната компания по-рано тази година обяви така наречения “decision engine” – търсачка, която ви дава резултати по-близки до това, което наистина търсите. За да промотират новата си услуга, обаче, Microsoft похарчиха над $100млн. за рекламни кампании – пари, които Google, въпреки огромния си бюджет, успяха да спестят.
Как точно стана това? Истината е, че рекламната кампания на Microsoft бързо утихна и доста потребители все още не знаят каква точно е разликата между decision engine и традиционната търсачка. Google умело използваха момента, в който нещата бяха утихнали, за да представят Google Instant. Резултатът е налице – може и да не дава по-добри резултати от Bing, но Google отново привлече вниманието на потребителите към себе си и ги накара да повярват, че това е най-добрата, най-модерната и най-революционна търсачка. Този бизнес ход е поредното потвърждение, че понякога не ти трябва милионен бюджет, за да създадеш хит на пазара.
Discussion about this post