Дали си струва за инвеститорите да погледнат към необятната китайска мрежа докато чакат Facebook да пусне публичен търг за предлагане на акции? Renren.com е китайският еквивалент на Facebook. Към този момент, китайското правителство все още поддържа забраната за Facebook, и въпреки посещението на Марк Зукърбърг в Китай, все още няма официално изявление, че нещо по върпоса ще се промени.
Оказва се, че китайският клонинг не стои със скръстени ръце, защото се публикуваха данни, според които сайтът Renren са наели Morgan Stanley, Credit Suisse, и Deutsche Bank да съберат $ 500 милиона активи начален капитал чрез продажба на акции. Китай е наложил вето и над Twitter, а наскоро президентът Hu Jintao призова и за още по-строги рестрикции за интернет. Статистиката сочи, че към месец юни, 2010 година, интернет потребителите в Китай са били 420 милиона, което е рекорд в световен мащаб.
Освен това става ясно, че Renren – което е „всеки” на китайски – има 160 милиона потребители. Дали те ще останат ‘под шапката’ на китайската цензура, или може да се надяват на промяна на забраната за социалните мрежи, е трудно да се каже. По-важното е, че Китай не са готови да жертват бизнеса си заради цензурата, и е твърде вероятно финансовата изгода да промени нещата.
Discussion about this post