Гъвкавите смартфони са продуктова категория, която тепърва ще привлича все повече потребители. Първите устройства с този дизайн предизвикаха голям интерес, но все още не могат да придобият масовост. Основната причина е свързана с твърде високата цена.
Все пак усилията на Samsung и другите водещи производители се очаква постепенно да направи гъвкавите смартфони по-евтини. Така устройствата ще могат да достигнат до много повече потребители в световен мащаб. Samsung и Huawei се превърнаха в едни от първите компании, които представиха гъвкави смартфони на пазара.
С изключение на Motorola и Xiaomi не сме виждали друг подобен продукт на някои от големите брандове. В продължение на месеци се спекулираше с желанието на Google да конкурират останалите производители с премиерата на Pixel Fold.
Оказва се, че компанията има съвсем различни планове, тъй като преди дни ви съобщихме, че Google се отказва от гъвкавите смартфони.
Samsung е най-активният бранд в този сегмент и вече реализираха премиерата на Galaxy Z Fold 3 и Galaxy Z Flip 3. Двата модела имат различен дизайн, с който ще привличат вниманието на потребителите. Компактното устройство се продава за oколо $1000, което го превръща в най-евтиният модел от серията.
Корейският производител също така не крие амбициозните си планове да удвои продажбите си в тази продуктова категория през следващата година. Въпреки търговските санкции Huawei продължават да бъдат сериозен фактор при гъвкавите смартфони.
Според актуалните данни на DSCC пазарният дял на компанията е 10%. Световен лидер по продажби е Samsung, които увеличават влиянието си от 83% до 86%. Oтложените премиери на останалите производители и продължаващият недостиг на компоненти забавят сериозно конкуренцията в тази пазарна ниша.
Още от Digital: Смартфоните с гъвкави дисплеи ще са достъпни за масовия потребител до края на 2022г.
Discussion about this post