Аpple често оглавяват класациите за най-добри мобилни устройства. Впечатляващият дизайн и луксозните аксесоари са неизменна част от екосистемата им от атрактивни продукти. Технологичният гигант има внушителна пазарна капитализация и продължава да е една от най-скъпите компании в световен мащаб.
Новият доклад на Kantar показва, че Apple имат потенциала да се превърне в първия бранд, който се оценява на $1 трилион. В момента неговата стойност е около $947 млрд., което е изключително впечатляващо постижение. По този начин Apple отново оглавяват престижната класация на Kantar Brandz за най-ценен бранд за първи път от пет години насам.
Увеличението в стойността на бранда е 55% през последната година. Втората позиция е за Google, които вече се оценяват на $819.5 млрд. За сравнение това е забележителен ръст от 79%, в сравнение с резултатите преди година. Третият най-ценен бранд в глобален мащаб е Amazon (705 млрд.), изпреварвайки друга компания от технологичния сектор, а именно Microsoft, чиито бранд вече е оценен на $611 млрд.
Tencent е първото име в Kantar Brandz 2022, което не на американска компания. Китайският бранд струва $611 млрд., което е спад от 11%, в сравнение с миналогодишната класация. Популярната верига за бързо хранене McDonald’s успява да увеличи стойността на своя бранд с 27% през последните 12 месеца. Така компанията се оценява на $196 млрд. и заема шестата позиция.
Първите десет се допълват още от Visa ($191 млрд.), Facebook ($186 млрд.), Alibaba ($169 млрд.) и модният гигант Louis Vuitton, които се оценяват на $125 млрд.