Glovo е иновативно мобилно приложение за доставка на разнообразни стоки и една от водещите световни платформи за доставка. Основана в Барселона през 2015 г., компанията оперира в регионите на Европа, Близкия изток и Африка. Приложението свързва потребителите с ресторанти, вериги за хранителни стоки, аптеки и магазини, и също така включва категория „Друго“, която позволява на хората да поръчват всичко, което пожелаят в техния град.
Една от водещите световни компании за доставка на стоки от различни категории – Glovo, съобщи, че е привлякла инвестиции на стойност 450 милиона евро (530 милиона долара) по време на инвестиционния кръг от серия F, воден от базираните в Ню Йорк мениджърски компании Lugard Road Capital и Luxor Capital Group.
В кръга са участвали и предишни инвеститори на компанията като Delivery Hero, Drake Enterprices и GP Bullhound, което отразява както значителния потенциал за растеж в сектора на онлайн доставките, така и силното желание от страна на вече съществуващи акционери да инвестират в компанията.
След този кръг на финансиране, най-големият в историята за испанска стартъп компания, Glovo ще инвестира в разширяване на присъствието си на 20-те пазара, в които оперира в момента. Компанията ще се съсредоточи и върху разрастването на новосъздаденото си подразделение за бърза търговия (Q-Commerce), което представлява значителна част от нейния стратегически ангажимент за доставки на стоки и продукти от различни категории на тези пазари.
По-рано тази година Glovo обяви партньорство на стойност 100 милиона евро с базираната в Швейцария компания за недвижими имоти – Stoneweg. Сумата се използва за разширяването на мрежата от т.нар. „тъмни магазини“ (dark stores) на компанията и наемането на новия главен технически директор, Нарек Вердиан, който доскоро трупа опит като вицепрезидент на инженерния отдел на American Express. Вердиан ще управлява разширяването на инженерния екип на компанията от 300 на 500 души в централата на Glovo в Барселона и технологичните центрове в Мадрид и Варшава.
Подразделението за бърза търговия (Q-Commerce) се отличава с „ултра бързи“ доставки
Фокусът на финансирането за Glovo ще се съсредоточи около подразделението за бърза търговия (Q-Commerce) и ще задълбочи нейните уникални предложения от различни категории на всички пазари, в които оперира. Компанията, която има солидна база от над 10 милиона потребители и е маркетплейс платформа за водещи партньори, обръща особено внимание на развитието на своите категории чрез ключови партньорства на местно ниво. В най-големите градове, Glovo вече е в състояние да осигури ултра бързи доставки на близки разстояния в рамките на 10 минути, благодарение на мрежата си от „тъмни магазини“, тъй като от компанията очакват трайна промяна в потребителските навици към незабавните доставки.
Повече фокус върху хранителните продукти и партньорствата с водещи търговци
За да стимулира ръст в категорията за хранителни стоки, Glovo ще продължи да търси стратегически партньорства, подобни на тези със супермаркети като Carrefour, Continente и Kaufland, като същевременно ще инвестира в собствена инфраструктура и центрове за изпълнение. Понастоящем, компанията управлява „тъмни магазини“ в градове като Барселона, Мадрид, Лисабон и Милано, и планира да открие още подобни магазини във Валенсия, Рим, Порто и Букурещ, наред с други. Целта на Glovo е да управлява 200 „тъмни магазина“ до края на 2021 година.
Discussion about this post