Проучване на американския институт Lemeison-MIT, публикувано наскоро в сайта на MSNBC, показа, че Стив Джобс – един от основателите на Apple – е на второ място в класацията за най-велики иноватори на всички времена. Единственото място над него – водещото място в класацията – е заето от Томас Едисън – човекът, изобретил електрическата крушка.
Действително, нито едно от изобретенията на Стив Джобс, сред които революционни джаджи като iPhone и iPad, станали, съответно, най-продаваният смартфон и най-продаваният таблет в света, не биха били възможни ако Едисън не беше допринесъл толкова много за развитието на електричеството. Но, първото място за Томас Едисън показва и една друга тенденция.
Според MSNBC, фактът, че дори млади участници в проучването на Lemeison-MIT (между 16 и 25 години) са гласували за Томас Едисън показва, че хората все още гледат на иновацията като на нещо, което се е случило в миналото. Специалистите твърдят, че Стив Джобс и преди беше знаменит, но смъртта му беше това, което го направи легенда в технологиите и накара целият свят да си припомни за неговия принос в тази област на човешката дейност.
MSNBC твърдят, обаче, че в момента живеем в свят, в който иновациите и изобретенията се случват постоянно. Именно затова образователните програми в училищата или университетите трябва да спрат да разглеждат изобретенията само като част от историята, а, вместо това, да ги включат в различни дисциплини като науката и математиката – двете сфери, които всъщност създават изобретателите на нашето време.
Целта на института Lemeison-MIT е именно за разпали духа на иновацията в учениците и да ги стимулира да последват кариера на изобретатели по-късно в живота си. Техните открития са показали, че засега повечето младежи не предприемат такива стъпки към професионалния си живот, защото считат, че иноваторството е прекалено сложна сфера и техните знания не биха били достатъчни, за да им помогнат в нея.
Според специалистите, разпалването на иноваторския дух е възможно само чрез интензивна практическа работа както в, така и извън класната стая. Те смятат, че ако училищата дават на учащите повече иновативни проекти или и ги водят по-често на места, където технологиите се изобретяват в момента, те ще бъдат вдъхновени да продължат такава кариера и в бъдеще. Кой знае, може би следващият Стив Джобс се крие в много хора, които просто трябва да получат шанс, за да се занимават с това, което обичат.
Discussion about this post