Конкуренцията в световния пазар на компютри продължава да бъде доста ожесточена, Втората половина на годината традиционно е доста по-активен период, когато ни очакват много впечатляващи премиери на големите брандове. Можем да сме сигурни, че силната конкуренция ще ускори навлизането на още по-атрактивни и изгодни устройства.
Анализаторите от IDC разкриват, че продажбите на световния пазар достигат до 71.3 млн. през второто тримесечие на 2022г. Това е с 15.3% по-малко от същия период преди година. Сходна бе ситуацията през януари-март, когато бе сложен край на двугодишен период на ръст в продажбите на настолни компютри на глобалния пазар.
Lenovo запазват своята лидерска позиция и доставят 17.5 млн. устройства през второто тримесечие. По този начин вече притежават 24.6% дял, но трябва да се задоволят със 12.1% спад в продажбите. HP са вторият най-голям производител с 18.9% от всички доставки и 13.5 млн. доставени устройства.
Любопитна подробност е, че разликата с Dell вече е минимална. Компанията има 18.5% дял и изостава с едва 0.4% от HP. Aко същата динамика се запази и през есента ни очакват много интересни събития от Dell и HP.
Acer доставят 5 млн. устройства и вече имат 6.9% пазарен дял, което е достатъчно да бъдат четвъртия най-голям производител през второто тримесечие. Apple и Asus имат съответно 6.7% и 6.6% дял, като минималната разлика вероятно ще се запази до края на 2022г.
Всички водещи производители регистрират спад в продажбите през април-юни, но остават с положителни очаквания за втората половина на 2022г.