• За нас
  • Контакти
  • Реклама
digital.
  • Home
  • Новини
  • Видео
  • Ревюта
  • Хардуер
  • Софтуер
  • Събития
No Result
View All Result
Plugin Install : Cart Icon need WooCommerce plugin to be installed.
  • Login
digital.
  • Home
  • Новини
  • Видео
  • Ревюта
  • Хардуер
  • Софтуер
  • Събития
No Result
View All Result
digital.
No Result
View All Result

Кой ще притежава цифровата ни идентичност

digitalmag by digitalmag
октомври 25, 2019
in Новини
Reading Time: 2 mins read
4 224
251
0
Share on FacebookShare on WhatsAppShare on LinkedIn

През 1993 година New York Times пусна карикатура, изобразяваща две кучета пред компютър. Едно от четириногите е доста компетентно по въпросите на интернет и казва на приятеля си: „В интернет никой не знае, че си куче“. Taзи смешка е имала за цел да улови проблемите с поверителността и анонимността в зората на интернет.

 

Подобни публикации

Двуфакторната автентикация на Google прави акаунтите два пъти по-сигурни

февруари 9, 2022
997

За какво да внимаваме, когато се логваме в безплатните Wi-Fi мрежи

януари 28, 2022
1.6k
Load More

 

Карикатурата на New York Times през 1993г., изобразяваща две кучета пред компютър

 

Въпреки че анонимността все още е гореща тема и е търсена в онлайн света, времената са се променили от тогава. С нарастването на онлайн банкирането, социалните медии, електронната търговия и партньорските услуги, пазенето на цифровата идентичност е решаваща съставка за успеха на всяка цифрова платформа, смятат от Tech Crunch.

 

Банкирането е една от областите, в които възможността за потвърждаване на самоличността ни по сигурен и съобразен начин е необходимо условие за достъп до основни услуги.

 

Освен достъп до дигитално банкиране, на повечето от нас също се налага да удостоверяват самоличността си за множество услуги на Google, Facebook, Blizzard и т.н, чрез различни средства, които съставляват взаимосвързана мрежа от взаимозависимости, които определят самоличността ви и потвърждават правото ви за достъп до конкретната услуга.

 

Двуфакторната идентификация или биометричната идентификация често разчитат на вашия мобилен телефон и когато решите да влезете във Facebook профила си, упълномощавате Facebook да ви представя онлайн. Въпреки че това често е удобно за лесен и бърз достъп до най-новото мобилно приложение, което искате да изпробвате, вие плащате цена, като позволявате на Facebook да споделя и продава не само вашите данни, но и вашата цифрова идентичност.

 

Вашата цифрова идентичност обаче включва много повече неща от вашите идентификационни данни за вход. Това е само удостоверяването, което ви свързва с цифровото ви аз. Вашата цифрова идентичност се състои от хиляди точки от данни, които съставят профил на това кой сте и какви са вашите предпочитания. Днес нашата дигитална идентичност е разпръсната по целия интернет – Facebook притежава нашата социална идентичност, търговците в интернет притежават нашите модели за пазаруване, кредитните агенции притежават нашата кредитоспособност, Google знае от какво се интересуваме още от зората на интернет, а нашата банка притежава нашата история на плащанията. В резултат на това всички ние сме анализирани подробно, за да могат компаниите да прогнозират бъдещото ни поведение и по този начин да си осигурят приходи от цифровите ни идентичности.

 

Проблемът е в това, че не само ни липсва собственост върху собствените ни данни, но и върху нашите фрагментирани цифрови идентичности, при което различни трети страни притежават битове и парчета от нашите данни и въпреки че това дава само част от цялата картината, крие много уязвимости.

 

Така например, измамниците вече започнаха да се възползват от това в страни, които нямат национален идентификатор, създавайки така наречените синтетични цифрови идентичности, като по този начин се подписват за цифрови услуги и кандидатстват за кредит.

 

Въпреки че първоначалното заявление за кредит се отхвърля, автоматично се създава кредитен файл и по този начин се създава „дигитална следа“ за несъществуващо лице. С приблизително 10 милиона нови файла за потребителски кредити, генерирани в САЩ всяка година, синтетичните идентичности са много трудни за откриване. С течение на времето тези синтетични идентичности ще могат да получават достъп до кредит, а банковите загуби, дължащи се на синтетичните измами, се оценяват на около 2 милиарда долара всяка година.

 

Blockchain често се описва като решението на всички наши нужди от дигитална идентичност, нещо, което привлече вниманието на Марк Зукърбърг, който адресира това, което той вижда като плюсовете и минусите на децентрализирания подход към цифровата идентичност.

 

С предстоящото стартиране на криптовалутата на Facebook, Libra, компанията има потенциал да укрепи допълнително позициите си на водещ доставчик на глобално решение за цифрова идентичност. Мнозина обаче сочат децентрализираната идентичност, свързана с Libra, като най-интересния аспект от плановете на Facebook. В пасаж, скрит в края на документацията, се казва: „Допълнителна цел на асоциацията е да разработи и популяризира отворен стандарт за идентичност. Вярваме, че децентрализираната и преносима цифрова идентичност е предпоставка за финансови постъпления и конкуренция.“

 

Консолидираната и проверена цифрова идентичност би била от полза както за потребителите, така и за доставчиците на цифрови услуги. Въпреки това, разрешаването на Facebook или на The Libra Association да бъдат пазители на нашата консолидирана цифрова идентичност е зловещо за бъдещето както за личния ни живот, така и за демокрацията.

 

От друга страна, оставянето на потребителите да пазят единствения ключ за достъп до своите цифрови идентичности е рецепта за бедствие. Представете си, че някой забрави паролата си. Няма бутон Forgot Password, няма на кого да се обадиш и да поискаш помощ.

 

Трудно е да се предвиди бъдеще на цифровата идентичност, без да се разчита на някакъв вид пазител на самоличността, който да поддържа проверена връзка между физическото и цифровото ви аз, да гарантира, че няма данните ви да се използват без съгласието ви, да следи за злонамерено поведение и да осигурява поддръжка на потребителя в случай на изгубен ключ. Това далеч не е лесно решение, но то трябва да разчита на доверие и трябва да даде на крайния потребител пълна собственост върху собствените му данни.

 

Прекалено много е заложено, когато става въпрос за нашите цифрови идентичности, за да сме неангажирани към случващото се. Без значение коя технология или назначен попечител използваме, за да разрешим това, нашата идентичност трябва да принадлежи на нас, а не на една корпорация или консорциум от корпорации, които се стремят да използват нашите данни за печалба.

 

Вижте 5 начина да проверите кой ви проследява онлайн

Tags: лични-данни
Previous Post

Facebook ще представи нов раздел "News" на 25 октомври

Next Post

Huawei nova 5T е 6.26"смартфон с 48 MP четворна камера, Kirin 980, 3750 mAh батерия и 22.5W бързо зареждане

digitalmag

digitalmag

Още по темата

Двуфакторната автентикация на Google прави акаунтите два пъти по-сигурни

by digitalmag
февруари 9, 2022
0
997

Google са изправени пред нелеката задача да предпазват акаунтите на милиарди потребители, които всеки дени използват приложенията и услугите на...

За какво да внимаваме, когато се логваме в безплатните Wi-Fi мрежи

by digitalmag
януари 28, 2022
0
1.6k

Интернет e иновация, която промени изцяло живота ни. Мнозина потребителите си представят ежедневието офлайн. Колкото по-активни сме в дигиталните услуги,...

Какво се случва със Facebook

by digitalmag
октомври 8, 2021
0
1.3k

Социалната мрежа отново се превърна в център на оживени дискусии през последните дни. Този път причината бе необичайни срив в...

Google и Microsoft са компаниите с най-много софтуерни уязвимости през първата половина на 2021г.

by digitalmag
септември 19, 2021
0
1.1k

Огромното количество лични данни, които споделяме от смартфоните и в социалните мрежи са водещ източник на приходи за големите технологични...

Microsoft пусна ъпдейт, който оправя опасния бъг PrintNightmare в WIndows 10

by digitalmag
юли 9, 2021
0
1.5k

Собствениците на устройства с Windows са изложени на риск от нова неприятна заплаха за сигурността на личните данни. Въпросната уязвимост...

Facebook Messenger ще криптира разговорите и съобщенията на потребителите от 2022г.

by digitalmag
юни 6, 2021
0
1.8k

Facebook Меssenger свърза стотици милиони потребители от цял свят в мащабна дигитална платформа за общуваме и забавление. Интеграцията със социалната...

Load More
Next Post

Huawei nova 5T е 6.26"смартфон с 48 MP четворна камера, Kirin 980, 3750 mAh батерия и 22.5W бързо зареждане

Discussion about this post

Най-четени

  • Сигналите от Bluetooth могат да разкрият местоположението на смартфоните

    Сигналите от Bluetooth могат да разкрият местоположението на смартфоните

    320 shares
    Share 128 Tweet 80
  • Смартфон Redmi Note 11 Pro 5G – Тест на хардуер, софтуер и бързо зарядно

    86 shares
    Share 34 Tweet 22
  • Смартфон Honor Magic 4 Pro – Тест на хардуер, софтуер, камери и батерия

    95 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Ето какви са новите продукти на Xiaomi

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • TV индустрията изоставя 2D почитателите

    861 shares
    Share 344 Tweet 215

Препоръчано

Илон Мъск предвижда изтегляне на мозъчния капацитет в хуманоидни роботи през 2023г.

Илон Мъск предвижда изтегляне на мозъчния капацитет в хуманоидни роботи през 2023г.

юни 19, 2022
102
Видео селфита ще верифицират възрастта на потребителите в Instagram

Видео селфита ще верифицират възрастта на потребителите в Instagram

юни 24, 2022
25
Бъдещите смарт часовници на Huawei ще следят нивата на кръвна захар

Бъдещите смарт часовници на Huawei ще следят нивата на кръвна захар

юни 25, 2022
44
Подходящ браузър за геймърите ли е Microsoft Edge

Подходящ браузър за геймърите ли е Microsoft Edge

юни 24, 2022
33

Теми

android (1308) Internet (1026) internetInternet (7773) Технологии (8643) автомобилиАвтомобили (744) бизнесБизнес (3423) бъдещеБъдеще (628) видео (565) видеоВидео (1706) дизайнДизайн (779) изобретенияИзобретения (1536) иновацииИновации (4152) интернет (1462) компютри (376) лайфстайлЛайфстайл (860) сигурност (478) смартфони (1874) софтуер (1879) технологииТехнологии (17303) хардуер (395)

Публикации

digital.bg

© 2022 Digital.bg

Полезни връзки

  • За нас
  • Контакти
  • Реклама
  • GDPR
  • Условия за ползване
  • Бисквитки

Следвайте ни

No Result
View All Result
  • Home
  • Новини
  • Видео
  • Ревюта
  • Хардуер
  • Софтуер
  • Събития

© 2022 Digital.bg

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
Sign In with Linked In
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ние използваме бисквитки. Кафето е от вас. Използването на сайта означава съгласие с общите условия.
Ние използваме бисквитки на нашия уебсайт, за да ви предоставим най-подходящото изживяване, като запомним вашите предпочитания и повтарящи се посещения. Като щракнете върху „Приемам“, вие се съгласявате с използването на ВСИЧКИ бисквитки.
Do not sell my personal information.
Cookie SettingsПриемам
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT