Дупките по асфалта са изпитание както за шофьорите, така и за пътниците. Въпреки развитието на науката и технологиите, държавите са постоянно изправени пред изпитание в поддръжката на пътищата. Засега най-доброто средство срещу дупките май са тежките тип „военни” джипове.
И това е нормално, ако се вземе предвид една от версиите за името на този клас автомобили – GP или „General Purpose“ cars (коли за обща употреба). Произнасяни за по-кратко „джий-пи“, или „джийп“, а по-късно вече изписвани като Jeep, автомобилите от този клас са считани за най-надеждни в палнини, или по пътища с лоша инфраструкура.
Това обаче не е „удобно” за шофьори на таксита и автобуси, които са по цял ден на пътя и „покриват” голямо количество асфалт дневно. В едно изследване на Northeastern University се предлага всички автобуси, таксита, и боклуджийски коли да бъдат снабдени със акустични сензори за откриване на дупки по пътя дълго преди човешкото око да е в състояние да ги забележи.
Сензорите ще получават „информация” от звукови вълни, радарен инструмент, и лазерен скенер. Звуковите вълни ще „опипват” пътя за пукнатини и дупки, а радарът ще „оглежда“ мостови конструкции за корозия. Лазерният скенер ще допълва данните с „картина“ на повърхността.
В допълнение, клетъчни устройства ще „прихващат” данните и ще ги изпращат в контролни центрове, откъдето да бъдат включвани в карти на проблемните участъци.
Поздравления за властите, които могат да признаят проблемите, и така поне малко да „облекчат” проблема. Остава ни само да се надяваме, че в бъдеще, учените ще изобретят „ниско летящи“ автомобили, с които проблемът с дупките по пътищата ще се разреши веднъж завинаги.
Discussion about this post