Google Glass е продукт, който не се появи на пазара, но демонстрира нагледно какво може да е бъдещето на потребителската електроника. Концепцията да носим умни очила, които възпроизвеждат полезна информация пред очите ни определено е доста атрактивна. Технологиите все още не са достатъчно подходящи, за да видим подобни продукти в масова продажба.
Въпреки това Apple, които са водещ източник на иновации също са привлечени от идеята за устройство като Google Glass. Компанията обаче ще опита различен подход, с който да стимулира продажбите на своето устройство. Близки до веригата за доставки източници разкриват, че вече се работи над второто поколение очила с миксирана реалност.
LG Display е производителят, който ще създаде дисплеите за устройството. Докато първите прототипи предлагат OLED екрани при новият модел ще се премине към micro-OLED панели. Това не е изненадващо с оглед множеството предимства на технологията, пред традиционните OLED панели.
Любопитна подробност е, че micro-OLED екрана ще бъде използван във външната част на устройството в т.нар. “индикаторен дисплей”, съобщава TheElec. Oт Apple планират да използват мрежа от 14 камери, което е сигурна гаранция, че очилата ще могат да снимат видео с висока резолюция. Това ще улесни споделянето на съдържание в приложенията и социалните мрежи.
Най-големият проблем, който предпостави неуспеха на Gorilla Glass беше високата цена. Със сигурност Apple трябва да предложат продукт, който е по-евтин от $1500 (препоръчителната цена на Google Glass). Някои анализатори дори определят смарт очилата като заместител на смартфоните в дългосрочен план и изглежда Apple ще играят важна роля в този процес.