Вече ви информирахме, че Google ще използват чат ботове в популярните си приложения и не са единствената компания, която се възползва от предимствата на тези машини с изкуствен интелект, тъй като вече се използват от Facebook и Microsoft. Интелигентните асистенти от подобен тип се разработват с идеята да позволят на потребителите да си комуникират с тях по същия начин, както го правят с други хора и да отговарят бързо и прецизно на техните заявки. В момента това е сравнително нова технология и тепърва трябва да се отстранят много проблеми, за да може тя да се превърне в по-важна част от ежедневието ни.
Компаниите, които разработват чатботове с изкуствен интелект разполагат с много служители, които отговарят на заявките, ако машините не разберат какво се изисква от тях, предаде VentureBeat. По този начин те могат да ги тренират и да създадат модел, който да им позволи да разполагат с достатъчно информация по темата и сами да я използват за в бъдеще и така да стават по-полезни за потребителите. Вероятно не знаете, но приблизително 15% от всички търсения в Google са уникални, което е голям проблем, тъй като това са стотици милиони заявки, които правим в интернет всеки ден.
От една страна чатбовете са затруднени да намерят отговор заради специфичния им характер, а от друга не е възможно да се наемат толкова много служители, които бързо да обработят заявките на потребителите. Решението на ситуацията е в разработването на по-сложни алгоритми и използването на човешкия фактор не за отговор на заявките, а за тренирането на самите чатботове. Само така могат да се комбинират предимствата на хората и машините, за да може чатбовете да станат по-интелигентни и да отговарят подобаващо на всички заявки и на все по-високите изисквания на самите потребители.
Discussion about this post