Компанията се сблъсква с все по-големи предизвикателства. Последните тримесечия поставиха пред сериозни изпитания бизнеса на Meta. В началото на годината ви съобщихме, че дневните потребители на Facebook отчитат спад за първи път от 18 години. Това е само един от индикаторите за проблемите, с които трябва да се справя компанията.
Ситуацията продължи да се задълбочава, тъй като акциите на Metа се обезцениха с двуцифрени стойности от началото на годината досега. Внушителният бюджет, с който се финансира изграждането на метавселената също оказва голямо влияние. Само преди дни научихме, че Meta уволняват 13% от работещите в компанията.
Мащабните съкращения на над 11 хил. също са нещо, което се случва за първи път на Meta. Вътрешните структурни промени ще са допълнени и от спиране на някои ключови проекти. Последните данни на Reuters ни информират, че компанията ще се откаже окончателно от идеята да представят умен часовник.
Въпросното устройство е с кодовото име “Milan” и трябваше да изостри конкуренцията с Wear OS и Apple Watch. Очакванията бяха модела да се продава от следващата година на цена от $350. По всичко личи, че това няма да се случи. Меta също така преустановяват разработката на смарт високоговорителите с бранда Portal, информира TheVerge.
Излизането от хардуерния бизнес на Portal джаджите донякъде не е изненадващо е провокирано от редуциране на разходите. За в бъдеще компанията ще се фокусира изцяло върху виртуалната и добавената реалност, които са ключови за изграждане на метавселената.