Мобилните приложения са бизнес за стотици милиарди долари. Постепенно смартфоните привличат все повече разработчици. Това важи както за класически игри, така и за водещи десктоп приложения. Android и iOS ще продължат да бъдат в центъра на софтуерните иновации.
Microsoft имат амбициозни планове да бъдат все по-голям фактор при смартфоните. Компанията няма намерение да представя собствен хардуер, а вместо това ще пуснат собствен магазин за мобилни приложения. Така Microsoft ще се изправят в директна конкуренция с Apple и Google.
Самият проект е в начална фаза, като официалната премиера може да стане факт най-рано в началото на 2024г. Припомняме ви, че в момента се очаква одобрение oт регулаторите за финализиране на сделката за купуване на Activision Blizzard за $75 млрд. Решението на компанията е свързано и с въвеждането на т.нар. “Digital Market Act (DMA)”.
Новите законодателни промени в ЕС ще са активни от март 2024г. Благодарение на тях Apple и Google ще трябва да отворят своите екосистеми за външни магазини, съобщава LiveMint. Шефът на геймърската дивизия на Microsoft, Фил Спенсър сподели, че целта е “предоставянето на Xbox и съдържанието от партньорите им от трети страни на всеки екран”.